tmpfs

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Śro, 13 Cze 2001, 12:39:48 CEST

Michal Moskal <malekith w pld.org.pl> writes:

> Właśnie kroje konfig kernela 2.4. "Znalazłem" tam tmpfs.

> Jak możemy tego użyć? Ano tak: włączamy to i initrd. Initrd ma jakieś
> 20k (na oko) i po prostu rozpakowuje z dyskietki tar.gz (tar.bz2?)

To musi dyskietkę mountować - czyli +100K w jądrze

> z filesystemem na /dev/shm. Potem robi się linki w roocie /tmpfs/bin ->
> /bin etc. To by rozwiązało problemy z miejscem na initrd.

Aleś się uparł z tym oszczędzaniem jednego czy dwóch mb ramu ;)
Niemniej to może być fajne dla cdroma, żeby nie było ograniczenia 4MB na initrd

> Inne sprawy : potrzebujemy /dev/pts w kernelu? co z devfs ?

Nie mam zielonego pojęcia ;)

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)