Pamięć w wuchu

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Sob, 10 Mar 2001, 11:38:28 CET

Ello,

Jak wszyscy wiemy wuch nie należy do programów oszczędzajacych
pamięć. Myślałem o czymś takim, w sumie to rozmawiałem o tym
z Pawłem na ircu, ale chyba nam porozumienie nie wyszło :>.
Anyway, chodzi o to, żeby zamiast ładować cały tocfile (20mb i
rośnie), załadować jego okrojoną wersję, tylko z informacjami,
które potrzebujemy do pkg-selectora. Tj. opis (tu można by
przy ładowaniu samym wycinać niepotrzebne języki), rozmiar i
listę pakietów od których jest potencjalnie zależny. (tu pewnie
jesze kilka pól będzie potrzebnych, ważne jest że nie ma listy
plików). Taką listę trzeba by wygenerować na serwerze. Teraz
gdy robimy zależności już z normalnego, pełnego tocfile czytamy
tylko wybrane pakiety i potencjalne zależności. RPMlib robi
sobie zależności jak tam chce, ale tylko na podzbiorze pakietów,
które rzeczywiście mogą mu być potrzebne. Ma to tę wadę, że
przed każdym sprawdzaniem zależności trzeba cały tocfile na
dysku przemielić, ale to chyba nie taka tragedia. To powinno
również szybciej działać, rpm się nie będzie musiał tak
męczyć. Wadą jest konieczność generacji drugiego tocfila,
więc dodatkowe obciążenie serwera (genrującego tocfile) i
łącz (zaciągnąć trzeba oba, ale z tym można by coś zrobić,
tj. zaciągać z prawdziwego tocfile tylko niezbędne kawałki).

Dobra, co o tym myślicie?

--
                        Michał Moskal <malekith w pld.org.pl>

e9 8d 65 00 9d fe 9a f5 b9 dd c9 ac 2b 4f f5 ca 01 21 17
60 67 02 93 ff bd d1 72 5c 28 06 14 3a 69 63

SEAL Team 6 Soviet  security explosion BATF Cocaine
munitions assassination Delta Force Serbian Uzi
domestic disruption nuclear cracking kibo terrorist
class struggle Qaddafi Albanian World Trade Center