Pamięć w wuchu

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Sob, 10 Mar 2001, 20:18:10 CET

Dnia Sat, Mar 10, 2001 at 11:38:28AM +0100, Michal Moskal napisał(a):
> Ello,

[1]

> [...]
> listę pakietów od których jest potencjalnie zależny. (tu pewnie
> jesze kilka pól będzie potrzebnych, ważne jest że nie ma listy
> plików). Taką listę trzeba by wygenerować na serwerze. Teraz
> gdy robimy zależności już z normalnego, pełnego tocfile czytamy
> tylko wybrane pakiety i potencjalne zależności. RPMlib robi
> sobie zależności jak tam chce, ale tylko na podzbiorze pakietów,
> które rzeczywiście mogą mu być potrzebne. Ma to tę wadę, że
> przed każdym sprawdzaniem zależności trzeba cały tocfile na
> dysku przemielić, ale to chyba nie taka tragedia.

To bedzie moment. Tzn. bedzie potrzebny indeks : pkaiet aaa.rpm jest w
tocfile.c20 od offsetu 12345

> To powinno
> również szybciej działać, rpm się nie będzie musiał tak
> męczyć. Wadą jest konieczność generacji drugiego tocfila,
> więc dodatkowe obciążenie serwera (genrującego tocfile) i
> łącz (zaciągnąć trzeba oba, ale z tym można by coś zrobić,
> tj. zaciągać z prawdziwego tocfile tylko niezbędne kawałki).

Hmm. tu mozna kombinowac na duzo sposobow. Raczej da sie to dobrze
rozwiazac. Mozna np na serwerze generwac pelny tocfile + indeks + info o
mozliwych zaleznosciach dla pakietow, a kilent by sobie sam generowal
zubozony tocfile na podstwaie duzego (to dla modemowcow), dla
stalolaczowcow mozna generowac oba tocfile na serwerze.

> Dobra, co o tym myślicie?

jest jeden maly problem. Pakiety teraz mamy w przynajmniej 3 katalogach
(RPMS, test, supported), mamy wiec 3 rozne tocfile -- w nowym modelu
pakiety z supported/test nic by nie wiedzialy o tym, ze coś z RPMS może
im udostepnic to, czego potrzebują. Mozna to oczywiscie zrobic tak:
- instalacja z jednego katalogu == nowy tocfile
- instalcja z kilku katalogow == stary, wolny tocfile

[1] mailem napisac, dlaczego to _nie_bedzie dzialac, ale sie rozmyslilem.

pawelk w pld.org.pl
I edycja konkursu na dobrą radę -- ,,WUCH 2001'' wciąż trwa
!!!    A T R A K C Y J N A   N A G R O D A  C Z E K A   N A   C I E B I E    !!!