poldek

Pon, 22 Paź 2001, 19:43:57 CEST

Paweł A. Gajda <mis w k2.net.pl> writes:

> Nie do końca rozumiem jak ma to działać, jakiś przykład z tym KDE
> i qt? Bo żeby coś zostało odinalowane musi być dostępna
> jego nowsza wersja, więc nie wiem dlaczego miałby odinstalowywać KDE
> by dać nowsze qt...
Ah czyli jednak upgrade w apcie == dist-upgrade w poldku ;((

Chodzi o to, że w apcie dist-upgrade ma za zadanie zainstalowanie
najnowszych wersji wszystkich pakietów które aktualnie są na kompie
nawet jeśli będzie to oznaczało odinstalowanie jakichś pakietów.
I tak gdy teraz na ftpie leży w test nowe libpng któremu się soname
zmieniło i nic nie jest z nim jeszcze przekompilowane, a ktoś odpali
dist-upgrade w apcie to mu wywali wszystkie aplikacje linkowane ze
starym libpng i zainstaluje nowe libpng.

Z kolei samo upgrade wrzuca tylko nowe wersje pakietów niczego nie
usuwając (chyba, że jest coś specjalnie obsoletes itp).

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr