installer w beta2 - drugie podejście

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Czw, 8 Sie 2002, 22:47:22 CEST

Ok, dzisiaj nie było źle i nie jestem zły ;)

Nie bawiłem się Automateuszem, tylko wykonywałem co następuje:

- Standardowe UI
- Wybierz pakiety -> Wybierz opcjonalne pakiety

(po kiego grzyba są 3 rpm-managery (apt, wuch i poldek) ?!
Przecież to właśnie mogłoby być w opcjonalnym wyborze pakietów, a nie
gdziś "schowane" (wybrałem instalację basic czy jak to się tam zwie))

- Podstawowa pre-konfiguracja
- Konfiguracja bootloadera

Więc zaczynamy:

HOWTO jest po angielsku
user_realname jest bez pliterek
Brak info przy bootloaderze, że przy 1 OSie sam nam skonfiguruje i nie
musimy do niego wchodzić i domyślać się co znaczy '-'

W Przygotuj partycje ręcznie mamy:

[Make RAID array]
[Leave partitioner]

Zaraz, ale ja wybierałem język polski, nie?

3 kolumna 'Wie' - tak wie. Wie, że 'wie' to początek 'wielkość'. Nie da
się upchnąć całego słowa?

Disk geometry blablabla

To też by ładniej wyglądało po polsku.

Dobra, to są szczegóły i mogą być lekko niejasne. Jakby co udzielę
wyjaśnień na żądanie ;)

No i coś, co mnie wkur...zyło:

140 of 140
*** No partition is active on . Making 1st partition active
*** Instaluję bootloader (lilo)
Fatal: Not a number: "read-only"
*** running chroot /dest lilo failed.
!!! Instalation of bootloader failed
Something went bad
Press the [Enter] key.

Pomijam konsekwencję językową czy kropkową...
lilo sobie robiło w /dest/etc/lilo.conf najpierw "defaultowe" wpisy
odnośnie logo itd., a potem o partycjach - stąd jakakolwiek zmiana na
poprawną kończyła się nadpisaniem na złą, a mianowicie:

root =
read-only

Dlaczego root zostawał pusty?
Instalacja zakończyła się sukcesem jedynie po ustawieniu
boot_loader_device=rc-boot - wcześniej ani auto, ani jakaś domyślna
wartość nie dała sobie rady.
--
Jarosław Kamper	  	         jack w jack.eu.org	           UIN: 35713516
http://jack.eu.org/		                  Registered Linux User # 165846