wuch: parę spraw

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Pią, 15 Lut 2002, 11:14:43 CET

Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> writes:

> [...]

Z jednej strony racja - po co mnożyć byty ponad potrzebę. Z drugiej -
użytkownik ma wybór. Tyle że nas (Ciebie) nie stać na mnożenie bytów
(w sensie czasu).

Ano właśnie :(

> Paweł - to jest ciekawe. W sensie programu i jego użyteczności.

Ja też uważam że jest ciekawe. Nie odpalałem wucha tylko dla zabawy,
a dlatego żeby osiągnąć coś czego mi nie daje poldek, a czego chwilowo
porztebowałem: łatwe poruszanie po dostępnych pakietach bez wstępnej
ich znajomości, czyli browser.

> Pomyśl może o przerobieniu części instalacyjnej jako nakładkę na poldka...
> Bo potrzebujemy jakiegoś interfejsu do instalacji.
> Np. dostajemy płytę, odpalamy umieszczonego na niej w postaci binarnej
> wuch'a i elegancko mamy możliwość upgrade.

O, o właśnie. Dobry pomysł.
Ja to bym widział jako 'plugin' do poldka który udostępnia komendę 'browse'

> Tylko jest kwestia jak skłonić ludzi do opiniowania - to jest problem.

Słuszna uwaga: człowiek chętniej wyraża negatywne niż pozytywne opinie ;)

IMHO opiniowanie powinno być automatyczne. Jeśli ktoś ma jakiś pakiet i
nie narzeka przez dłuższy czas to pakiet sam sie powinien zaznaczać jako dobry.
Ja bym widział MOPa bardziej jako BTS, przy czym raportowałby też
pozytywne opinie gdy pakiet działa dłuższy czas.

Taką mam wizję, żeby to wszystko było dostępne w jednym programie:
chcesz upgradować/zainstalować pakiet X i możesz sobie obejrzeć spod poldka:
 - statystyki jak wielu użytkowników go używa i jak długo średnio
 - bugreporty/skargi
 - ostrzeżenia że np pakiet _trzeba_ upgradować ze względu na security

Z drugiej strony np przy instalacji, poldek musiałby automatycznie
meldować do serwera że instaluje dany pakiet. Umożliwiać wpisywanie bugreportów.
Przy cofaniu na starszą wersję pakietu automatycznie pytać o przyczynę.
Samodzielnie tworzyć bugreporty z nieudanych instalacji. Itp.

Ale to tylko taka sobie wizja (1)

Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)