kontrolery RAID (i nie tylko) i instalator

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Czw, 24 Sty 2002, 14:50:19 CET

On Thu, Jan 24, 2002 at 05:56:46AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
> /dev/sd* i także reszty rzeczy do DAC960 i innych .. bo do ide nie ma
> podłączonego żadnego dysku (przekonać sie o tym można ładujac moduły do
> ide, a o tym że mam ide można się przekonać przeglądajc co mam podpiewte
> do PCI), a i innych kontrolerół SCSI takze nie mam.
> Czyli mówiac ianczej to co jest dostępne poprzez PCI powinmno być mocniej
> wykorzystane do tego żeby dać do wyboru nie wszystko co fabryka
> potencjalnie może wyprodukować tylko to co rzeczywiście mam i tylko to, a
> co można spokojnie wykoncypować z tego co pod PCi jest podpięte.

Czy to jest dla Ciebie (lub innego użytkownika na odpowiednim do
instalcji PLD na serwerze z RAID) problemem? Ty wiesz co tam wpisać i
Tobie wisi co jest jeszcze na jakiejś liście. Z drugiej strony nie
otrzymaliśmy jeszcze raportów, że wykrywanie dysków jest za słabe
(oprócz raportu w drugą stronę raczej, że dobrze by było *podać* moduł
obsługi DAC/cssis etc ręcznie, bo tak jak jest teraz (podaje się tylko
urządzenie docelowe) jest mylące). Kilku użytkowników, na naprawdę
*podstatwowym* poziomie (yeah... ale eufemizm) udało się PLD
zainstalować.

Ergo: *być* *może* fajnie by było jakby to było wykrywane, *pod*
*warunkiem*, żeby byłoby wykrywane *niezawodnie*. Nie wiem na ile to
można zagwarantować. Ale nie jest to *konieczne*.

> Rozumiem że obecne obsługi kontrolerów RAID jakie już są są zrobione
> niejako "na kolenie" i do zrobienia konkretnej rzeczy wystarczyły ale nie
> załatwiają kwestii w całość i nie załatwiają co jnajważniejsze prostego
> i logicznego dodawania obsługi kolejnych typó kontrolerów na przyszłość.
> Tak samo jaknawet obecnie nie załtwia na dobrą sprawę to co jest już do
> wyboru przy IDE (bo tu wyglada że nie wyszytko co mzoąń jest robione i
> że bezie można zrobic to prościej).
>
> Może jakieś podpwiedzi od czego zacząć ? (nie zaglądałem jeszcze do źródeł
> bootdiska).

installer-raid-functions

Dodanie nowego kontrolera nie jest trudne, ale fakt, że mogłoby być
łatwiejsze. (modulo sprawa z walidacją, wyciąganiem ze stringów numerów
urżdzeń, w *wielu* miejsach są używane
regexpy typu /dev/(ida|rd|cciss), z tym by trzeba coś zrobić). Ale
dodanie kontrolera, wraz z odpowiednim schemate urządzeń jest dość
proste.

> I druga sparwa: czy jest jeszcze jakis sens utrzymywania mylącej struktóry
> na ftp ?
> Obecnie w <arch>/PLD/images jest przedpotopowa prowizorka,

Nie ja to robiłem, więc się nie będe wypowiadał.

> [...]
> <arch>/PLD/installer jest spro rzeczy które tam sie nie powinny znaleźć ..
> powinien być tam IMHO tylko plik README i pliki obrazów (sumy kontrolne
> mogą być spokonie w README a raporty z generowania poszczególnych obrazów
> powinny raczje pójść na /dev/drzewo). Nie powino być tam też NEWS (bo i po
> co ?) jak i sources/ i *experimental/. To samo dotyczyć powinno *-pkg.tar.gz
> które przed oczami kogoś kto szuka obrazów startowych powinny być ukryte
> (czytaj: powinny znajdować się np. w <arch>/PLD/inst (w którym jakieś
> *-pkg.tar.gz o dziwo już zawiera .. ?)).

Kosmetyka. Ale masz trochę racji -- to może mylić. mv installer
installer-data, albo .installer. Ale w images/ czy installer/ powinny
być obrazki, README (tylko nie to co tam jest, zaraz poprawie),
oraz bootdisk*.txt. One mogą być pomocne dla kogoś kto wybiera bootdisk.
Jest w nich napisane jakie moduły na nim są, etc.

> Na dodatek README zawiera opis prowizorki czyli w tej chwili do obrazów
> startowych niejako niejako nie ma wogóle opisów :>

Mea culpa.

> Ktoś ma może coś jeszcze do dodania ? :_)

Heh, jakże by inaczej ;)

> Dodam tylko że RH z powyzszym sprzetem też nie do końca sobie poradził bo
> niby wszytko sie zainstalwoało (a jakrze), dyski dało sie podzielić ale
> wyglada na to że na initrd zabrakło załadowania modułów do i2o.
> MDK odpadł w przedbiebgach bo na wyborze tego co ma się do podziału
> wywalił sig segv i na tym sie to skończyło .. a widziałem ze chciał mi
> coś o /dev/sd<cośtam> powidzieć czyli zapewne przez tą próbę łagania
> się wywalił :)

RH ma o tyle lepiej, że ludzie od instalatora mają sprzęt do
psucia ;) Bo instalacja zdalna to nie jest to co tygryski lubią
najbardziej ;)

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-