kontrolery RAID (i nie tylko) i instalator

Czw, 24 Sty 2002, 20:59:42 CET

On Thu, 24 Jan 2002, Witold Filipczyk wrote:

> [...]
>
> Powiem szczerze, że nie widziałem instalatora, ale wydaje mi się,
> że ogólne zasady powinny być takie, że instalujący w każdym momencie
> powinien mieć wybór:
> - czy robi coś ręcznie
> - czy robi coś semi-automatycznie (wybiera opcje z listy)
> - czy zdaje się na full automat (samo się robi)

Kwestia w tym że jeżeli cos nie jest mozliwe do wykrycia na PCI to mozesz
sobie robić ręcznie .. ale na drutach :>

Nic Ci to dokładnie to nie da bo oznaczać bedzie że sprzęt jest uszkodzony
i/lub są jakieś inne kłopoty na poziomie sprzętu. Możesz co najwyżej
zasygnalizować że wogóle nie znalezino żadnych dysków i że proponujesz
restrat w celu wyłacznie spzretu i sprednia tegoż co jest _fizyczna_
pzreszkodą przy wykryciu zasobów dyskowych (jak sie nad tym zastanowisz to
będzie to jedyne rozdne wyjście z sytuacji).

Pokazywanie w momencie wybru urządeń do podziału możliweych macierzy DAC i
innych jakei już wiemy że jesteśmy sstawnei onsłużeć jest jedny,m z
gorszych z możliwych rozwiazań.

Rozwiaznie typu "verbose" powinno polegać za to na czymś zupełnie innym.
Otóż miedzy poszczególnymi krokami jakie wykonuje instalqwttor jest
mozlwie wyświetalnie tego co szostało wykonane automatycznie i co w wyiku
tego bezie za kawałek wykonane daljej z wyświetalniem możliwych parametrów
wejściowych nasepnego kroku w celu ich korekty ręcznej przed następna
czynnścią. Tego typu podejście mozę być przydatne w przypadku
lokalizowanai błędów w tym co mamy ale tak czy inaczej konstrukcja
magistral typu UPA/SBUS (sparc) czy PCI (x86, ia64, axp, sparc i inne jak
ppc) jest niczym konstrukcja cepa. Tu jeżeli na magistrakli cos widziwsz
to co najwyzej na podstawie ID urządzenai mozęsz przypasować konkretnyc
sterownik który wiesz że to cos obsłuży. Jeżeli nie obsłuży to sterownikj
jes t do bani. Jęzlei znalazłeś ID którego nie masz w bazie
przyporządkowań ID->sterownik to możesz co najwyzej mocniej zęby ścisnąć.
Owszem problemy pojawiają się przy ISA ale to jest naszym coraz mniejszym
zmartwieniem.

kloczek