instalacja

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Sob, 26 Sty 2002, 01:43:24 CET

Zdarzyło mi się wczoraj instalować na szybkiego PLD. Nic specjalnego -
normalna stacja na K6II 500.

Jest kilka rzeczy do poprawienia:
1. Nazwa hosta powinna być ustawiana jeszcze _przed_ instalowaniem
pakietów, ponieważ teraz kilka skryptów %post się wykrzacza na tym
(pamiętam na pewno, że exim).

2. W sysconfig/network powinna też zostać ustawiona nazwa. pldmashine to
ładna nazwa, ale powoduje generowanie złych kluczy przy pierwszym starcie
servera ssh (root w pldmashine)

3. pisałem już wcześniej, że poldek ma problemy z poprawnym ściąganiem
pakietów. Tutaj się to powtórzyło - w momencie instalacji wywalało błędy
cpio, a pakiet zaciągnięty potem tym samym poldkiem instalował sie bez
zarzutu z tego samego hosta.

4. Po raz pierwszy od początku do końca skorzystałem sobie z Wizarda - i
jest nieźle. Uwaga - co do obslugi... może najlepiej narysuje:

	[x]	tu są jakieś opcje
	[x]	tu też

   [Cancel]   [<<Back]  [Next>>]

Jestem na Next - naciskam strzałeczkę w górę - jestem w opcjach. Znudziło
mi się, więc naciskam strzałeczkę w dół.... i ląduje na [Cancel]. Jeszcze
raz - jestem na [<<Back]. JEszcze raz... ufff... jestem na [Next>>]
IMHO powinienem od razu lądować na [Next>>] zamiast na [Cancel]. taka
drobnostka, ale istotna.

5. pl-literki. O tym już chyba kiedyś pisałem. Są potrzebne tylko w jednym
miejscu - wpisanie danych usera...

6. lilo/grub/rc-boot ... przydałoby się, żeby proponowany był wpis dla
windy. Albo przynajmniej możliwość ręcznego jego wpisania, bo teraz to
chłopakowi zainstalowałem i dzwonił do mnie z czarną rozpaczą w oczach, że
"fajnie, ale on windy nie ma już na dysku"  :)))

7. Lokale - teraz da się wybrać tylko instalowane języki w rpm'ie.
Przydałaby się możliwość edycji wszystkich lokali, bo instalator
standardowo chyba ustawia LANG na podstawie wyboru języka instalacyjnego
(?). Łatwo sobie wyobrazić, że sadzam anglika, który instaluje system dla
francuzów....

8. Partycje... menu z wyborem partycji jest fragmentem, który średnio mi
się podoba.... dłuższą chwilę się zastanawiałem o co tam chodzi
(zaznaczenie "use this partition fon instalation" - zastanowilo mnie czy
czasem nie stracę zawartości....). Mało czytelne to-to...

9. Poza tym - miałem tylko 3 partycje na dysku: winda, ext2 i swap, a
instalator z uporem maniaka proponował mi zrobienie z ext2 /boot...
nieszkodzi, ze nie zaproponował jeszcze "/"...  Wniosek - nie jeste
sprawdzane wogóle czy taka partycja jest możliwa do stworzenia....

10. Widząc partycje windziane na dysku powinien proponować mountowanie
ich. To byłoby miłe.

11. Pieśń przyszłości - instalujemy X'y, ale.... XF86Config ma 0 wielkość.
Przydałoby się jakoś to skonfigurować.... Może na przykład pod koniec
instalacji uruchamiać xf86config z XFree86-setup (oczywiście po zapytaniu
wcześniejszym). Albo nawet z /proc pobierać część informacji (choć nie tak
wiele się da). Co da się od razu wpisać:
mysz	- protokół można ustawić na Auto; większość współczesnych myszy to
	łyka i ładnie działa. dewajs - /dev/mouse i spytac sie usera
	jakiego typu ma mysz + zrobienie linki.
klawiatura	- też da sie "xfree86", "pc101", "XkbLayout"  na podstawie
		wybranych lokali odpowiednich.
monitor	- no to jest problem, bo... nie widze mozliwości poza
	wyciągnięciem danych od usera... apropos modeline'ów to jest w
	repo programik, który zwie się właśnie modeline. Można go tu
	wykorzystać brutalnie. To jest naprawdę maleństwo.
grafika - mozna wyciagac z proc i proponowac drivery. Albo na podstawie
	zainstalowanych przez usera driverow. Albo tez oba do kupy.
Czcionki	- zależnie od zainstalowanych pakietów fonts
modules		- akurat to to już dodatek.... :)

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem.

P.S.: a wydawało mi się, że mam pare słów uwag tylko... :-)
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...