kontrolery RAID (i nie tylko) i instalator

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Sob, 26 Sty 2002, 13:51:16 CET

On Thu, Jan 24, 2002 at 08:48:24PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Wyobraź sobie że znim nie straciłem kilku godzin to nie miałem zielonego
> pojęcia na jakim urządzeniu pownienem wogóle próbować szukać miejsca
> gdzie ma to zainstalować. To jest kilka rżedół wiecej czasu niż czas
> działania kawalka kodu który wyświetli mi listę tego gdzie mogę
> potencjalnie coś zapisać. Rozumiem że nie majac kompletnego kodu który
> załatwiałby to jednoznacznie i do końca z braku laku dobre i to ale to
> *nie jest to* i nie mów mi że tak mozan bo to jest poprstu podyktowane tym
> że ktoś ten kawałek kodu musui napisać a nie tym że tak jak jest obecnie
> [...]

Jeśli miałbyś na tej liście `/dev/i2o/hda (adaptec 7899P)' to by nie
było tego problemu. I o to mi chodziło ;) Znaczy, że samo wykrywanie nie
jest najważniejsze, najważniejsza jest *obsługa*. Wykrywanie jest fajne,
ale to IMHO dodatek.

> Ja bym powidział że mała ilosć raporótów dotyczących instalatora ma raczje
> podłoze w jego kiepskiej fukcjonalności (czytaj: używa go tak mało ludzi
> że mało kto się przejmu je tym czego tam brak i/luub co tam źle działa).
> Nie popadaj z powodu małej ilości zgłoszeń w mylny osąd że jest juz "ytak
> dobrze że lepiej juz być nie moze". Otóż na tle naewet zapluskwionego
> instalatora z MDK jest najgorzej z kilku dystrybucji jakie masz wogóle w
> zasiegu ręki.

W życiu nie widziałem instalatora MDK, ale pewnie masz rację.

> Nie musisz bawić się w udowadnianie czy jest to mopzlwie czy nie do
> zrobienai bo ktoś juz to zrobił i dział to w instalatorze RH.
> Ten punkt sobie dauj i zacznij pdpatrywać jak to jest zrobione w
> anakondzie.

Chodziło mi o to, że z automatycznym wykrywaniem sprzętu są problemy.
Czasem nie jest wykrywane to co powinno. I jeśli nie ma możliwości
obejścia tego to jest źle. Nie da się ukryć, że wykrywanie jest miłe,
ale am IMHO mniejszy priorytet (na liście rzeczy do zrobienia) niż,
powiedzmy, obługa nowego kontrolera RAID.

> Jeżlie coś jest trudne to znaczy nie mniej ni więcej że schenmat całosci
> jest do bani (czytaj do przepisania). To co cos takeigo powinno robić dało
> się opisać w kilku zndanaich .. ergo: to musi być proste.

Masz rację, te regexpy ssą, (i trzeba je poparwić, sprónuję się tym
niedługo zająć), ale reszta jest łatwa. Wystarczy dopisać jedną funkcję
(do tworzenia urządzeń). I dopisać się do case z łądowaniem modułów.

> [..]

> Wymień to co masz jeszcze pod czaszką w tym temacie :)
> Dobrze byłoby zaczynać myśleć nad prewnymi rzeczmi w miejscu gdzie ktoś
> inny skończył .. po to żeby pewnych błedów nie powtarzać :)

IMHO installer powinien być bardziej modułowy. Ale to jest temat na
przyszłość.

> [...]
> pola na którym możemy przygotować dobry grunt pod wspólpracę z
> dystrybutorami sprzętu (i to mozę zaskoczyć niezależnie od tego czy ten
> pzretrarkg ktoś tam wygra czy nie) i to możemy zrobić juz teraz. FAKT - w
> tej chwili nawet ja z obrobienia tej maszynki w zasadzie bendę miał raczje
> symboliczna ilość dukatów ale to tylko dlatego że sam tak chciałem
> traktując to jako formę sprawdzenia się do przyuszłej współpracy. Można
> mnie uznać za frajera ale osobiście uważam że byłbym frajerem rządając
> dużej ryby jao zapłaty w stytacji kiedy za kawałek mogę mieć swobodny

Ile masz na to czasu? Może zrobię tego całego adapteca na wtorek/środę.

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-