kontrolery RAID (i nie tylko) i instalator

Sob, 26 Sty 2002, 15:47:34 CET

On Sat, 26 Jan 2002, Michal Moskal wrote:
[..]

> Jeśli miałbyś na tej liście `/dev/i2o/hda (adaptec 7899P)' to by nie
> było tego problemu. I o to mi chodziło ;) Znaczy, że samo wykrywanie nie
> jest najważniejsze, najważniejsza jest *obsługa*. Wykrywanie jest fajne,
> ale to IMHO dodatek.

Bzdura. Wykryć urządznia mozeszna sto procent. Mając ID tego urządzenai
mozesz zajrzeć do włąsnej bazy urządzeń (i taką mamy przeciez) krtóra
kojarzu ID z modułami. Po załadowaniu modułu masz do dyspozycji urżadznie
albo nie. Nie masz go tylko w przypadku kiedy obsługa jes rąbnięta więc
robić mozesz sobie dalej na drutach.
Dołożenie /dev/i2o/hda nie jest rozwiązaniem bo potencjalnie tych
yurządzeń może być paręsetek. Będziesz dopisywał wszystki i w razie czego
leciał na koniecz listy ? Gdzie dołozeysz urządznai do DAC690 ? przed
lista do /dev/i2o/ czy po ?
A teraz jeszcze raz sie zastanów i przyjmij do widomości zę zaróno w
przypadku IDE i jak i SCSI (i to różnych) mlożesz wygenerować zawsze lisę
urządzeń i *tylko* to wyświetlić. Tak robią instalatory z RH, MDK i
Debiana.
Widzisz to ?

[..]
> W życiu nie widziałem instalatora MDK, ale pewnie masz rację.

Pisżą jeden instalator warto przynajmneij dla wprawy widzieć jeszcze jden
ktory juz jest napisany coby nie wymyślać koła.

[..]
> Chodziło mi o to, że z automatycznym wykrywaniem sprzętu są problemy.
> Czasem nie jest wykrywane to co powinno.

Nie w przypadku PCI/USB/UPA,SBUS.

[..]

> IMHO installer powinien być bardziej modułowy. Ale to jest temat na
> przyszłość.

Przykład  porządanej modularności .. ?

[..]
> Ile masz na to czasu? Może zrobię tego całego adapteca na wtorek/środę.

Jeszcze koło tygodnia z wstępnie zakontraktowanego czasu. Jutro tak czy
inaczje zmierzam pprosić o wiecej bo widże że majac kłooprty z pierwotna
instalacja sie nie wyrobię.

kloczek