kloczek: bootdisk/batch-installer poldek-iso.priority

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Czw, 2 Maj 2002, 12:27:46 CEST

On Thu, May 02, 2002 at 11:30:03AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Thu, 2 May 2002, Michal Moskal wrote:
> [..]

>                                                      ^^^^^^^
> ??

> Niemniej nie generujemy 2^32? -2 obrazów, a tylko 3 jest to liczba
> wystarczjaca do tego żeby rodzielić to na trzy obrazy. Olewając to co było
> tam napisane w komentarzu przyjałeś inną strategię podziału uzasobów która
> kjuz przy trzch obrazach zaczeła generować błędy.  Sam widzisz już że juz
> wtedy kiedy to przyjałoeś było to niemal na granicy. Spytaj się sam siebie
> teraz po co to robiłeś skoro bez tego też to dzieli poprawnie (?).

Delikatnie rzecz ujmując z tymi priorytetami to jest "pieprzenie w bambus".
Nawet jak pakietów będzie 10000, to i tak listę pakietów na płytkach
powinno się ustalić "ręcznie".
Teraz ludzie wypalają sobie płytki i się zastanawiają dlaczego np. gnumeric
jest na drugiej płytce a jakieś "zabawki" są na pierwszej.  Wypalają
za miesiąc (koneserzy) wkładają drugą płytkę, żeby upgrejdnąć gnumerica
a on teraz jest na pierwszej, a za dwa miesiące znów będzie na drugiej.

Można raz wygenerować listę pakietów.  Nanieść poprawki, sprawdzić czy
nie psuje zależności.  I przy następnym generowaniu poldek czy inny robot
będzie wczytywał tę listę i wstawiał nowe kawałki.
Na każdej płytce zostawić pewien zapas.  Jak płytki mogą mieć 700MB
to startujemy np. od 640.

//Za kilka lat ludzie będą mieli DVD-ROM lub szybki dostęp do sieci.

Jaka jest "tematyka" płytek?
Według mnie powinno być tak:
1 (BASE) MOST WANTED! - (xmms na pierwszą płytę!, gnumeric na pierwszą płytę!)
2 (DEVEL) to co nie zmieściło się na pierwszą i pakiety devel
3 (DOKUMENTACJA) wszystko co się da, żeby zapchać płytkę w wersji HTML
do oglądania na ekranie i .ps (.pdf) do wydrukowania.
4 (MISCELANOUS) static i różne "niedorobione" pakiety.

Jeśli o chodzi o MOST WANTED to niech zainteresowani przedstawią listę
najczęściej używanych pakietów.

Nie będziemy się chyba wyłącznie zdawać na automat przy doborze zawartości
płytek.  Zależy nam chyba na "zadowoleniu" userów.  Jeśli "ręcznie"
dobierzemy zawartość płytek i przy okazji napiszemy, dlaczego jest tak
a nie inaczej, będzie lepiej niż z automatu.

Można przynajmniej pozory stwarzać, że panujemy nad sytuacją, a nie odwrotnie.

Witek F