poldek-2

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Pią, 15 Lis 2002, 17:29:41 CET

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł, by podzielić poldka
na kilka pakietów:

1. poldek-libs - zawierałby libpoldekidx.so, czyli API do poldkowych
                 indeksów;
2. poldek-devel - wiadomo co;
3. poldek-common - program[y], do zarządzania indeksami, czyli np:
                   poldek_update, poldek_genidx[z] (które być może
		   wywoływane byłyby za pomocą odpowiednich
		   przełączników poldka). Mógłby tu też znaleźć się
		   kilent ftp: poldek_ftpclient;
4. poldek-readline      - czyli poldkowy shell jaki wszyscy znamy
5. poldek-{gtk,ncurses} - coś dla początkujących adminów lub userów,
			  żeby mogli sobie zobaczyć jakie programy
			  dostępne są w distro i ew. je zainstalować
			  lub wysłać prośbę o to do admina. nsursesowy
			  interfejs jest chyba gotowy. Myślę tu o wuchu
			  (który na kilka sposobów pozwalał posortować
			  pakiety np: według grup) Czy jest on jeszcze
			  rozwijany?
6. poldek-tools - narzędzia typu pidx2upgetidx i odwrotne.

Cały pomysł zrodził się z chęci posiadania narzędzi z 5 (o to co w 6
też pytano - na pld-users-pl). Wydaje mi się, że najłatwiej byłoby
napisać a potem pielęgnować takie narzędzia mając 1 i 2.

Co o tym sądzicie?

Oczywiście podejmuje się popracować nad tym, o ile tylko będę mógł liczyć
na pomoc (np: w przegryzieniu się przez kod poldka, czy opracowaniu API).
I o ile Paweł zechce potem z tego korzystać przy napisaniu poldek v2.

Pozdrawiam,
Radosław Kintzi

--
|: Radosław Kintzi                                                      :|
|: e-mail: redek w eth0.prv.pl :|: home page: coming soon :|: GG: 2199600 :|