poldek-2

Paweł A. Gajda mis w pld.org.pl
Pią, 15 Lis 2002, 18:21:55 CET

piątek 15/11/2002 17:29:41, Radosław Kintzi:
> Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł, by podzielić poldka
> na kilka pakietów:
>
> 1. poldek-libs - zawierałby libpoldekidx.so, czyli API do poldkowych
>                  indeksów;
> 2. poldek-devel - wiadomo co;

IMO libpoldek.so + "backendy" mod_pkgdir_*.so dla różnych
formatów indeksów. Ostatnio rozdzieliłem i zmodularyzowałem
kod obsługujący różne indeksy. Może uda mi się w weekend
doprowadzić to do stanu w którym będzie można to wszystko komitnąć.

Generalnie do zrobienia jest libpoldekowe API, myślę że można wyjść
od kodu w shell/ i na jego podstawie zrobić w miarę prosty zestaw
funkcji...

> [...]
>                    poldek_update, poldek_genidx[z] (które być może
> 		   wywoływane byłyby za pomocą odpowiednich
> 		   przełączników poldka). Mógłby tu też znaleźć się
> 		   kilent ftp: poldek_ftpclient;
> 4. poldek-readline      - czyli poldkowy shell jaki wszyscy znamy
> 5. poldek-{gtk,ncurses} - coś dla początkujących adminów lub userów,
> 			  żeby mogli sobie zobaczyć jakie programy
> 			  dostępne są w distro i ew. je zainstalować
> 			  lub wysłać prośbę o to do admina. nsursesowy
> 			  interfejs jest chyba gotowy. Myślę tu o wuchu
> 			  (który na kilka sposobów pozwalał posortować
> 			  pakiety np: według grup) Czy jest on jeszcze

wuch (AFAIK Paweł zrezygnował z rozwijania go) korzysta z newt, która
IMHO jest dość przaśna. Zerkałem ostatnio na aptitude, jest tam
wydzielona podbiblioteka ncursowych widgetów, warto bliżej się jej
przyjrzeć IMHO.

> 6. poldek-tools - narzędzia typu pidx2upgetidx i odwrotne.
>
> Cały pomysł zrodził się z chęci posiadania narzędzi z 5 (o to co w 6
> też pytano - na pld-users-pl). Wydaje mi się, że najłatwiej byłoby
> napisać a potem pielęgnować takie narzędzia mając 1 i 2.
>
> Co o tym sądzicie?

Że świetnie, że chcesz się w to pobawić :-) Sam mam zdecydowanie
za mało czasu.

Nie chcę teraz niepotrzebnie wchodzić w szczegóły (czy i jak dzielić np.)
-- jak się nieco wgryziesz w kod, argumenty za tym czy za tamtym będą
zdecydowanie bardziej zrozumiałe.

> Oczywiście podejmuje się popracować nad tym, o ile tylko będę mógł liczyć
> na pomoc (np: w przegryzieniu się przez kod poldka, czy opracowaniu API).
> I o ile Paweł zechce potem z tego korzystać przy napisaniu poldek v2.

Oczywiście pomogę przy przegryzaniu się, etc, etc. Jedna prośba:
póki co ew. zmiany rób w osobnym branchu.

A, i spokojnie z wersjami, jeszcze nie było v1 ;-)