malekith - masz u mnie pyfo :)

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 15 Paź 2002, 19:05:45 CEST

Jak w temacie - za instalację na soft-raidzie :)))
Fajnie to poszło :)

Ale nie byłbym sobą jakbym kilku rzeczy nie znalazł :)

1. fdisk uruchamia się z menu z wywołaniem /dev/hda. Ja wiem, że to jest
napisane w okienku, żeby ręcznie uruchamiać, ale chyba powinien się
uruchamiać z tym co jest ustawione jak destination instalacji...

2. Brak jest możliwości ustawienia z menu typu partycji jako md. Trzeba to
z palca wpisywać.

3. Brak jest w liście partycji obliczonej wielkości partycji wynikowej.
Przy raid 1 i 0 łatwo to powinno być. Poza tym przy raid1 powinien
ostrzegać, jeżeli któraś z partycji mirrorowanych jest różna.

4. Można śmiało zrobić kilka partycjji mdX (nie wiem czy zwykłych też) z
mountpoint, np.: "/" Nie jestem pewien czy to błąd... alby chyba tak

5. Może jakieś pytanko przy wychodzeniu z partycjonowania "czy jesteś
pewien..........." jeżeli nie ma stworzonego swapa? Wiem, że to nie jest
konieczna rzecz, ale zwykle się dodaje.

6. hostname powinno być ustawione PRZED uruchomieniem poldka, ponieważ
niektóre pakiety się źle instalują - np. postfix nie ustawia swojej nazwy
w configu. Może to i błąd postfixa, ale nie zaszkodzi i w instalatorze
temu zapobiec

7. Jeżeli miałem wszystkie partycji na md (stworzyłem tylko takie) to
instalator ustawił mi w lilo
boot=/dev/md
Oczywisty błąd. Co ciekawe - jeżeli ponowiłem instalacje (partycje miałem
źle podzielone) i następnie miałem 1 partycję normalną /dev/sdaX oraz
swap-a to ustawił już poprawnie. BTW - czy system wstałby, jeżeli
wszystkie partycje byłyby na md ? Nie sprawdzałem, bo czas mnie gonił...

8. Ustawianie partycji do raid1 jest bardzo źmudne, bo trzeba na każdym
dysku ponowić te same czynności. Nie dałoby się tego zautomatyzować jakoś?

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...