malekith - masz u mnie pyfo :)

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Wto, 15 Paź 2002, 20:38:52 CEST

On Tue, Oct 15, 2002 at 07:05:45PM +0200, Blues wrote:
> Jak w temacie - za instalację na soft-raidzie :)))
> Fajnie to poszło :)
>
> Ale nie byłbym sobą jakbym kilku rzeczy nie znalazł :)
>
> 1. fdisk uruchamia się z menu z wywołaniem /dev/hda. Ja wiem, że to jest
> napisane w okienku, żeby ręcznie uruchamiać, ale chyba powinien się
> uruchamiać z tym co jest ustawione jak destination instalacji...

Założenie było, że jak ktoś puszcza fdisk to jeszcze nie ma tego
ustawionego... ale pewnie można by tam patrzeć.

> 2. Brak jest możliwości ustawienia z menu typu partycji jako md. Trzeba to
> z palca wpisywać.

W którym menu? (bo chyba w 3 to można wybierać).

> [...]
>
> 4. Można śmiało zrobić kilka partycjji mdX (nie wiem czy zwykłych też) z
> mountpoint, np.: "/" Nie jestem pewien czy to błąd... alby chyba tak
>
> 5. Może jakieś pytanko przy wychodzeniu z partycjonowania "czy jesteś
> pewien..........." jeżeli nie ma stworzonego swapa? Wiem, że to nie jest
> konieczna rzecz, ale zwykle się dodaje.

> 6. hostname powinno być ustawione PRZED uruchomieniem poldka, ponieważ
> niektóre pakiety się źle instalują - np. postfix nie ustawia swojej nazwy
> w configu. Może to i błąd postfixa, ale nie zaszkodzi i w instalatorze

Jest.

#v+
# oh well, just in case...
load_sys_config
hostname $net_hostname
#v-

> 7. Jeżeli miałem wszystkie partycji na md (stworzyłem tylko takie) to
> instalator ustawił mi w lilo
> boot=/dev/md
> Oczywisty błąd. Co ciekawe - jeżeli ponowiłem instalacje (partycje miałem
> źle podzielone) i następnie miałem 1 partycję normalną /dev/sdaX oraz
> swap-a to ustawił już poprawnie. BTW - czy system wstałby, jeżeli
> wszystkie partycje byłyby na md ? Nie sprawdzałem, bo czas mnie gonił...

Nie wiem jak z lilo/grubem, /dev/md -- known bug. (dlatego jest know, że
pewnie i tak to nie będzie działać ;-) Z bootloaderem są zresztą same
kłopopty, tylko przez gruba mam jeszcze ext2 w systemie, bo coś mi xfs
nie rozumie ;-)

> 8. Ustawianie partycji do raid1 jest bardzo źmudne, bo trzeba na każdym
> dysku ponowić te same czynności. Nie dałoby się tego zautomatyzować jakoś?

Pewnie by się dało :-) sod#1?

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h