poldek: ficzer request

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Czw, 26 Wrz 2002, 08:48:11 CEST

On Fri, Sep 20, 2002 at 06:55:56PM +0200, Paweł A. Gajda wrote:

> W pakietach, osobny plik to IMO rzeźba. Nie wiem czy rpm 4.1 nie ma
> już "user-defined-tags", wtedy można próbować tam to wrzucać w postaci
> "libxxx.so#PRI"...

Nie ma. Przynajmniej w CHANGES nic o tym nie ma.

Od kilku dni próbuje skompilować poldka z rpmem 4.1. Trochę rzeczy już
przeportowałem ale mam zagwódzkdę z tym, że do różnych funkcji z rpm.c
przekazywane jest "rpmdb db", co jest bez użyteczne w przypadku nowego
rpma, ponieważ otwieranie bazy jest tylko efektem ubocznym działania
librpm. Większość typowych operacji odbywa się przez rpmts czyli
"transaction set".
Rozwiązaniem może być przekazywanie rpmts zamiast rpmdb lub też danych
potrzebnych do otworzenia bazy (tylko chrootdir i dbmode, ponieważ
dbpath musi być przekazany w rpmGlobalMacroContext).

rpm 4.1 wprowadza nowe rodzaje sygnatur. Poza całościowymi
(payload+header) GPG, PGP i MD5 pojawiły się "header only" SHA1, DSA i
RSA.
Nie wiem jak to powinno być wykorzystywane przez nas do podpisywania
pakietów, oraz jak poldek ma weryfikować te sygnatury.

Paweł, jak chcesz to wrzucę do cvsa to co zrobiłem w branchu rpm-4_1.

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/