kolejna instalacja, kolejne spostrzeżenia...

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 3 Kwi 2003, 23:48:36 CEST

On Wed, Apr 02, 2003 at 05:00:28PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> Zdażyło mi się po raz kolejny insrtalować PLD i kolejne uwagi jak zwykle
> posiadam....
>
> - po pewnej ilości  operacji na ramdysku zaczyna brakować miejsca i
> konieczny jest restart - ponowne zaczęcie instalowania. Może by tak
> pomyśleć o jakimś czyszczeniu ramdysku? Bo aktualnie to jest uciążliwe....

Jakieś pliki tam wiszą? Jakie konkretnie? Czy coś się pier* z
filesystemem na ramdysku? Jeśli tak to w następnym instalatorze będzie
już tmpfs.

> - jest błąd w dodawaniu i czyszczeniu partycji (a konkretniej ich opisów).
> Zrobiłem po 8 partycji (same md+swap) oraz odpowiednią liczbę partycji mdX
> w mirrorze. Potem nagrałem konfigurację na dyskietkę. Gdzie indziej
> powtórzyłem na identycznym sprzęcie instalację, ale pozmieniałem partycje
> - zamiast md powstały zwykłe partycje, ogólnie znacznie mniej ich.
> Niestety w opisie w installer.conf pozostała większa liczba partycji -
> taka jak była wcześniej. Musiałem ręcznie zmieniać (vi twoim przyjacielem
> :)

Możesz pokazać ten konfig?

> - przy ustawieniu bootloader-a na auto oraz samych partycjach md (jezeli
> nie same to nie wiem jak będzie) dostajemy jako bootdevice /dev/md i tam
> próbuje być instalowany bootloader, co się oczywiście nie udaje. Jest o
> tyle wkurzające, że dzieje się to po całej instalacji pakietów. I teraz,
> żeby mieć czystą instalację, z ustawieniem wszystkich rzeczy
> poinstalacyjnych trzebaby powtórzyć instalację :-/ w całości :-/ Średni
> interes, szczególnie na wolniejszych łączach...

Known bug. Chyba nawet opisany. Trzeba podać bootloader_device, a nie
zostawiać auto. Przyznaje, upierdliwe, chyba nawet jest w TODO.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h