Błędy w instalatorze (raczej grube)

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 10 Sty 2003, 11:15:20 CET

On Fri, Jan 10, 2003 at 02:29:43AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
>
> Jeżeli batch installer bedzie robił to co ma robić jak to było zakładane
> od początku w ciemno nie musi zbierać statusu dostępnych zasobów dyskowych
> .. poprostu próbuje wykroić konkretne kawałki weług przepisu.
>
> Jeżelie narzędzie wspomagające dzielenie ma mieć nawet jakieś błędy
> (początkow) i może wiązać się to z jakimś ryzykiem utraty danych to to nie
> powinno usprawiedliwiać tego żeby nie próbować tego podejmowac właśnie w
> taki sposób bo rozumiem że dzielac na bierząco jest to wykjonać prościej
> bo nei tzreba wykonywać odpowiednicj kalkulacji .. i chyba dlatego to Ci

Nie bez powodu parted zapisuje zmiany od razu a nie dopiero przy wyjści
tak jak fdisk. Jeśli chcesz to pisać, testować, a potem tłumaczyć
użytkownikom czemu ich dane poleciały sobie na księżyc, to proszę
bardzo. A userzy wtedy przerzucą się na fdisk'a i use_existing.

> [...]
>
> Ciekawe .. cofnałem sie do wybiru urządzeń jeszcze raz i wybrałem jeszcze
> raz /dev/sd{a,b,c,d}. Po wyjściu zajrzałem do /etc/installer.conf .. hmm
> w dest_devices jest tylko /dev/sda (wtf ? ;>) -> cofnięcie -> krok 7:
> ustaw partycje ręcznie -> czy chcesz zachować urządzenia docelowe z:
> /dev/sda ? -> Nie -> zaznaczam ponownie /dev/sd{b,c,d} -> opuść ten
> program -> nadal w dest_devices jest tylko /dev/sda :>
> -> e3 /etc/installer.conf i dodanie brakujeacych /dev/sd{b,c,d} w
> dest_devices.
> krok 20: run -> po załadowaniu potrzebncyh mod/pkg całść kończy się na:

Nie ustawiłeś [x] Mount during installation and cośtam dla
/dev/sd{a,b,c,d}{1,2}, wobec czego ui-parted2 nie nagrało ich, nie
zaznaczyło też niczego poza /dev/sda (gdzie pewnie był /boot, albo jakaś
inna normalna partycja) jako dest_devices.

ui-parted nie powinien włąsciwie takich partycji wyświetlać jako opcji
do wyboru dla RAID, co właśnie poprawiłem.

> *** Sprawdzam istniejace partycje
> *** Kasuję i tworzę nowe partycje (jeśli potzreba)
>     Tworże urżadznia RAID
> mkraid: not found
> *** runing mkraid --force --/tmp/raidtab /dev/md0
>
> Przy ładowaniu mod/pkg nie było ładownia md-pkg.
> Nie patrzyłem jeszcze co faktycznie wyzwala ładowanie md-pkg, a w
> okolicach tego najwidoczniej jest błąd.

j.w.

> Trochę innych jeszcze rzeczy .. :)
>
> W okienku dialogowym przy dzieleni udysków pojawia się swormułowanie
> "Stwórz macierz RAID". Lepiej chyba by było "Stwóż wolumen soft RAID" lub
> jeszcze lepiej "Załóż wolumen soft RAID" (?)

To popraw.

> [...]
> chcesz zachować urządzenia docelowe z: /dev/sda"
>
> 1) powinno być pamietane co wybrałem wcześniej (dest_devices="/dev/sda
>    /dev/sdb /dev/sdc /dev/sdd"). Nie mam pojęcia dlaczego przy piwrwszej
>    dzisiejzszej próbie nie cjhcało mi zapamietać wszystklich czterech
>    urzadzeń i całosć zatrzymywała sie tylko na /dev/sda

[x] Mount during installation..

> 2) trzeba poprawić tekst tego pytania żeby był jasny (nie mam pomysłu jak
>    to sformułować ale przyznam się że gdybym nie robił tego na kompie na
>    którym jeszcze nic nie mam bałbym się wybrać "Tak" :).

Jesteś jakiś przewrażliwiony...

> [...]

> przy próbie wyjscia z dzielenia, a nie dopiero rozpoczęcia batch
> installera.
>
> [..]

> Dobra czyli to trzeba dorzucić do TODO :)
> Jeszcze jedno. Pakiet dobzre jakby się nazywał jednak pciutils a nie tylko pci.
> Chodzi o to żeby było łatwiej odgadnac o ile ktoś by próbował odganać
> nazwę na podstawie nazwy rpm-a :)
> Podobny pakiet trzeba będzie zrobić z usbutils.

> Dla Ra także. Za miesiać, dwa wypuści się kolejną wersję Ra i mogłoby
> spokojnie zawierać już instalator z także tą korektą.

Mi to tam ryba.

> Dlatego żaden pakiet nie powinien instalwoać nic w /dest.

Nie, bo się ram skończy.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h