Błędy w instalatorze (raczej grube)

Pią, 10 Sty 2003, 12:18:50 CET

On Fri, 10 Jan 2003, Michal Moskal wrote:
[..]

> Nie bez powodu parted zapisuje zmiany od razu a nie dopiero przy wyjści
> tak jak fdisk. Jeśli chcesz to pisać, testować, a potem tłumaczyć
> użytkownikom czemu ich dane poleciały sobie na księżyc, to proszę
> bardzo. A userzy wtedy przerzucą się na fdisk'a i use_existing.

W przypadku sesji z partedem nie ma znacznia to czy zapisuje on od razu
czy dopiero przy wyjściu. To samo w przyapdku fdiska.
Ważne są algorytmy kalkulacji tego co gdzie może być położone.
Druga sparwa że do skalokulowanai położenia tego czy parametry zakładane
partycji będą poprawne można użyć libparted.

> Nie ustawiłeś [x] Mount during installation and cośtam dla
> /dev/sd{a,b,c,d}{1,2}, wobec czego ui-parted2 nie nagrało ich, nie
> zaznaczyło też niczego poza /dev/sda (gdzie pewnie był /boot, albo jakaś
> inna normalna partycja) jako dest_devices.

Właśnie sprawdziem .. było ustawione i po mimo tego występuje ten błąd.

> ui-parted nie powinien włąsciwie takich partycji wyświetlać jako opcji
> do wyboru dla RAID, co właśnie poprawiłem.

Przegeneruj gdzieś bootkietkę z tym żeby mżna było to zaraz potestować.

[..]

> Jesteś jakiś przewrażliwiony...

Nie poprostu komunikat nie jest poprstu jasny.

> Nie, bo się ram skończy.

Dobrze by było żeby z linii poleceń boot loadera mzna było pzrekazać
rozmiar inicjowanego na pocżątku ram dysku.

kloczek