swap na raidzie

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pią, 17 Paź 2003, 12:44:15 CEST

On Fri, 17 Oct 2003, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> W samei idei swapa na raidzie ?

nie - dlaczego jest taki błąd.

> IMO, jest bez sensu.

Ma sens i to bardzo duży.
Prosta sprawa - mam cały system na /dev/mdX zrobiony i tylko swap jest na
fizycznych dyskach (powiedzmy, że mam 2 i na obu po jednym). Jeżeli któryś
dysk mi padnie/wyjmę to po prostu systemu nie uruchomię, bo będzie się
brzydko swapon robiło.

Przy mirrorze nie interesuje mnie czy/jakie dyski mam. Najzwyczajniej w
świecie będzie chodziło.

> I nie jest takie pewne, czy w ogole dziala stabilnie.

Działa stabilnie. Gwarantuje.

> Podobnie jak swap na /dev/loopN.

O tym się nie wypowiadam, nie miałem konieczności używać.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...