swap na raidzie

Pią, 17 Paź 2003, 12:57:51 CEST

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> nie - dlaczego jest taki błąd.

> Ma sens i to bardzo duży.
> Prosta sprawa - mam cały system na /dev/mdX zrobiony i tylko swap jest na
> fizycznych dyskach (powiedzmy, że mam 2 i na obu po jednym). Jeżeli któryś
> dysk mi padnie/wyjmę to po prostu systemu nie uruchomię, bo będzie się
> brzydko swapon robiło.

Uruchomisz. Najwyzej pojawi sie problem przy wlaczaniu swapa, ale system
wstanie.

> Przy mirrorze nie interesuje mnie czy/jakie dyski mam. Najzwyczajniej w
> świecie będzie chodziło.

> Działa stabilnie. Gwarantuje.

Jedyne praktyczne zastosowanie swapa na md, jakie widze, to swap na RAID5
i hotswapowa wymiana dysku z odtworzeniem raida bez wylaczania systemu.
Ale nie wierze, zeby dalo sie zrobic takie odtwarzanie raida z dzialajacym
na nim swapowaniem.

Chociaz z drugiej strony mozna na ten czas swap wylaczyc...

  phone (48)(58) 347 14 61