Kolejne podejscie do instalatora

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 6 Lis 2004, 17:30:06 CET

Tym razem nie było tak różowo... Moje uwagi i błędy

- chciałem zrobić instalację z jednym dyskiem i raid-ami na nim. W
  perspektywie mam za kilka dni dołożenie dysku, więc chciałem po prostu
  uzupełnić raida. To miały być zwykłe mirrory. Jednak instalator nie
  przewiduje takiej możliwości. mdadm przy tworzeniu wymaga wtedy opcji
  --force, więc instalacja sie koncu. Ta opcja musi być _przed_
  określeniem ilości dysków. Trochę dziwne, że mdadm rozróżnia kolejność
  argumentów...

- shirc. Jest sobie taka aplikacyjka. Niemniej - teraz jest ona calkowicie
  nieużyteczna, ponieważ w busyboxie brakuje nc. Rozwiązania są 2:
  dorzucenie nc lub wywalenie shirc. To drugie mi się nie podoba, bo shirc
  jest fajny. Pierwsze może być trudne ze względu na miejsce :(

- nie może być tak, że w podstawowej konfiguracji jest exim. Wybrałem w
  innym miejscu postfixa i niestety był problem. Konflikt między postfixem
  a eximem... IMO w podstawowym zestawie nie powinno być smtp-demona.
  Jeżeli musi to na pewno nie w ten sposób jak teraz.

- hdparm... aż się prosi, żeby spytać usera czy chce włączyć DMA. Z
  odpowiednio wielkim warningiem i propozycją zapisu konfiguracji przed
  włączeniem, ale powinno być. Bez tego często samo tworzenie systemu
  plików trwa wieki...

- właśnie - zapis konfiguracji na dyskietkę. Aż się prosi, żeby przed
  rebootem zaproponować zapis konfiguracji. Tak samo może przed
  rozpoczęciem instalacji?

- ponowne tworzenie systemu plików/partycji/raidów.... byłoby bardzo miło
  gdyby nie robił tego za każdym razem. Przy trzecim podejściu do
  instalacji robi się to wkurzające... Instalator mógłby notować sobie
  które zostały stworzone i ewentualnie pytać czy to powtórzyć...

- po 3-4 konfiguracji zamiast rozpoczęcie instalacji i przejścia dalej
  ląduję na ekranie powitalnym (tym z klawiszem "Ok"). To już występuje od
  pewnego czasu i jakoś ciężko mi podać test-case... Kilka razy trzeba
  pozmieniać konfiguracje i kilka razy instalacja musi się wywalić....

- wogóle - konfiguracja raz załadowana po wywaleniu się instalacji nie za
  bardzo daje się zmienić... Pomimo odznaczania exima nadal próbował mi go
  instalować. Musiałem ręcznie wywalić z pliku z pakietami...

Jakby co - pełny log instalacji wystawię.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost