Kolejne podejscie do instalatora

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Sob, 6 Lis 2004, 23:15:04 CET

> - chciałem zrobić instalację z jednym dyskiem i raid-ami na nim. W
>   perspektywie mam za kilka dni dołożenie dysku, więc chciałem po prostu
>   uzupełnić raida. To miały być zwykłe mirrory. Jednak instalator nie
>   przewiduje takiej możliwości. mdadm przy tworzeniu wymaga wtedy opcji
>   --force, więc instalacja sie koncu. Ta opcja musi być _przed_
>   określeniem ilości dysków. Trochę dziwne, że mdadm rozróżnia kolejność
>   argumentów...

Raid 1 z jednym dyskiem... no tego wariantu nie testowalem :) Sprawdze i
do poprawki.

> - shirc. Jest sobie taka aplikacyjka. Niemniej - teraz jest ona calkowicie
>   nieużyteczna, ponieważ w busyboxie brakuje nc. Rozwiązania są 2:
>   dorzucenie nc lub wywalenie shirc. To drugie mi się nie podoba, bo shirc
>   jest fajny. Pierwsze może być trudne ze względu na miejsce :(

nc mam dopisane do todo, moze sie upchnie bo na jajku zyskalem bardzo
duzo miejsca.

> - nie może być tak, że w podstawowej konfiguracji jest exim. Wybrałem w
>   innym miejscu postfixa i niestety był problem. Konflikt między postfixem
>   a eximem... IMO w podstawowym zestawie nie powinno być smtp-demona.
>   Jeżeli musi to na pewno nie w ten sposób jak teraz.

To juz poruszalem, ale sprawa jakos ucichla. Logrotate zaciaga crona, a
cron zaciaga /usr/bin/sendmail. W przypadku braku podania MTA i crona w
bazowym zestawie pakietow, poldek zaciaga pierwsze z brzegu
(alfabetycznie, AFAIR courier'a i anacrona). Wyjscie 1: zmusic pakiety z
cronami zeby nie mialy w zaleznosciach /usr/bin/sendmail, wyjscie 2:
pytac usera ktorego chce MTA, ale poki co tego nie robie.

> - hdparm... aż się prosi, żeby spytać usera czy chce włączyć DMA. Z
>   odpowiednio wielkim warningiem i propozycją zapisu konfiguracji przed
>   włączeniem, ale powinno być. Bez tego często samo tworzenie systemu
>   plików trwa wieki...

Prawie juz dodane.

> - właśnie - zapis konfiguracji na dyskietkę. Aż się prosi, żeby przed
>   rebootem zaproponować zapis konfiguracji. Tak samo może przed
>   rozpoczęciem instalacji?

Mysle, ze po zakonczeniu to dobry pomysl i go wprowadze zapewne, ale
przed? IMO nie trzeba.

> - ponowne tworzenie systemu plików/partycji/raidów.... byłoby bardzo miło
>   gdyby nie robił tego za każdym razem. Przy trzecim podejściu do
>   instalacji robi się to wkurzające... Instalator mógłby notować sobie
>   które zostały stworzone i ewentualnie pytać czy to powtórzyć...

Zobacze co sie da z tym zrobic.

> - po 3-4 konfiguracji zamiast rozpoczęcie instalacji i przejścia dalej
>   ląduję na ekranie powitalnym (tym z klawiszem "Ok"). To już występuje od
>   pewnego czasu i jakoś ciężko mi podać test-case... Kilka razy trzeba
>   pozmieniać konfiguracje i kilka razy instalacja musi się wywalić....

Nie uswiadczylem, a po zmianach zazwyczaj robie kilka(nascie) instalacji
w roznych wariantach, z tym ze raczej sie mi nie wywalaja.

> - wogóle - konfiguracja raz załadowana po wywaleniu się instalacji nie za
>   bardzo daje się zmienić... Pomimo odznaczania exima nadal próbował mi go
>   instalować. Musiałem ręcznie wywalić z pliku z pakietami...

Bazowy zestaw pakietow jest zawsze instalowany, wiec wywalenie exima z
tej listy jest jedyna mozliwoscia teraz. Czemu exim jest na tej liscie
pisze wyzej.

> Jakby co - pełny log instalacji wystawię.

Mozesz zarzucic bezposrednio na mojego maila.

M.