default gateway

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 27 Paź 2004, 20:24:49 CEST

On Wed, 27 Oct 2004, Adam [iso-8859-2] Gołębiowski wrote:
> [...]

Update i prosty workaround:
Wystarczy dodać sobie adres z kosmosu na chwilę z sieci z maską w jakiej
mieści się router. Wtedy można dodać sobie default routing tylko po to,
żeby usunąć ten adres za moment.

Wydaje mi się, że to błąd w busybox....

> Tak kompletnie offtopic, czy tego typu wynalazki (gw poza moją siecią)
> działają tak prosto, jak mi się wydaje? Znaczy się, adres, do którego X
> spoza mojej sieci, więc pytam się jaki adres MAC ma karta sieciowa,
> której przypisano adres ip 10.20.30.1, i do niej pcham. Tak to działa,
> zgadza się?

Nie zastanawiałem się nad tym, ale raczej tak. W tej warstwie karty nie
interesuje jaki to jest IP i jaką ma maskę. To dla niej to nie istnieje.
Takze - nie ma w swojej tablicy - wysyla zapytanie o arp-a.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost