default gateway

Śro, 27 Paź 2004, 20:57:14 CEST

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> Update i prosty workaround:
> Wystarczy dodać sobie adres z kosmosu na chwilę z sieci z maską w jakiej
> mieści się router. Wtedy można dodać sobie default routing tylko po to,
> żeby usunąć ten adres za moment.
>
> Wydaje mi się, że to błąd w busybox....

> Nie zastanawiałem się nad tym, ale raczej tak. W tej warstwie karty nie
> interesuje jaki to jest IP i jaką ma maskę. To dla niej to nie istnieje.
> Takze - nie ma w swojej tablicy - wysyla zapytanie o arp-a.

0. Jak ma w tablicy arp, to sle na ten adres bez patrzenia do tablicy
routingu.
1. Zapytanie arp ma prawo wysylac tylko do podsieci zdefiniowanych jako lokalne
(bez gw).
2. Dla pozostalych podsieci wysyla arp-a o adres bramki i na jej
adres sle.
3. A jak nie ma zdefiniowanego routingu do danego IP, sle na adres
domyslnej bramki, z ktorym musi umiec sie wczesniej skomunikowac.

Jak ma wlaczone reagowanie na ICMP redirect, to moze punkty 2/3 redukowac do
0. w miare otrzymywania takich pakietow.

ZTCP kernel domyslnie nie odpowiada na zapytania ARP od IP spoza sieci
lokalnych.

I oczywiscie to wszystko stosuje sie tylko na ethernecie...

  phone (48)(58) 347 14 61