default gateway

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 27 Paź 2004, 21:42:37 CEST

On Wed, 27 Oct 2004, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> I prawidlowo. Aby ustawic default gw musisz miec zdefiniowany routing do
> niego.

> Daje ci routing tylko do 10.10.10.*

> warstwa ethernetowa w kernelu nie bedzie wiedziala, jak do takigo IP
> pisac: arp-em pytac nie mozna, bo nie jest to siec lokalna, wlasciwego
> gw nie podano.

> Tylko definiujac dodatkowy routing.

W działającym systemie? Oczywiście, że jest możliwe to co napisałem.
Właśnie teraz siedzę na takiej maszynce.

> Co ci szkodzi podac w tym przypadku szersza maske ?

W podanym przykładzie? Oczywiście, to byłoby proste.
W rzeczywistym przypadku, który mam tutaj? Niemożliwe. /16 by różnicy
adresów nie pokryło.

> Wspieranie zlozonego routingu w instalatorze to przerost formy nad
> trescia.

To nie jest złożyny routing. To zwykły przykład z życia wzięty, jaki się
często stosuje przy robieniu dostępu. To żadne wydziwianie.

Pytanie jest - co powoduje, że zwykły system działa, a instalator nie? W
czym jest różnica? Aha - i zobacz na moje rozwiązanie z dodaniem, a potem
usunięciem adresu. To świadczy o ewidentnie jakiejś sztucznej
"przeszkadzajce"...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost