mini-iso

Piotr Czechowicz piotrcze w poczta.onet.pl
Sob, 12 Lis 2005, 12:38:40 CET

> Witam,
Witam,

>chcialbym nieco uaktualnic mini iso,
>oraz dodac do "Automagicznego instlatora"
>kolejna domyslna opcje instalacji.
>Nie wiem jednak jak sie do tego zabrac,
>moze mi pomozecie.. od czego zaczac,
>gdzie mam szukac jakis zrodel instalatora,
>i ewentualnej dokumentacji/opisu do niego.

źródła installera znajdziesz tu (SVN):
http://svn.pld-linux.org/svn/bootdisk/trunk

Dokumentacja teoretycznie znajduje się w środku, ale tak naprawdę do
zbudowania instalatora i wreszcie nowego ISO to jest jeszcze kawałek drogi
:)
Poza tym nie jestem pewien, czy obecny installer w trunku działa - z tego co
pamiętam były jakieś problemy, nie wiem czy zostały rozwiązane. Hawk ?

Generalnie do zbudowania instalatora potrzebnych jest kilka rzeczy:
1. okrojony kernel (teoretycznie jest to paczka kernel-BOOT, ale o ile
dobrze pamiętam, ta dystrybucyjna nie do końca się mieściła ;)). Rozmiar
obrazu instalatora nie może przekroczyć 2.88MB w przypadku ISO-CD i 1.44MB
dla dyskietkowej wersji.
2. chroot z uClibc. W takim otoczeniu trzeba zbudować kilka paczek (binaria
wykorzystywane przez installer). Hawk swojego czasu wystawiał już
skompilowane paczki, może jeszcze gdzieś leżą...

Jak już będziesz miał te rzeczy odpalasz skrypt i budują się obrazy
instalatora.

Do budowania ISO są oddzielne skrypty, w tej chwili nie pamiętam gdzie
leżą - jak nie będziesz mógł znaleźć postaram się pomóc. Określasz tam listę
plików które mają trafić do ISO, lokalizację mirrora z paczkami i puszczasz.

Powodzenia :)

Pozdrawiam,
Piotrek