Stan prac nad jądrem 2.2 dla platwormy PPC

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Czw, 11 Lip 2002, 13:57:27 CEST

Witajcie,

w oczekiwaniu na zamkniecie przezemnie jajka na ppc postanowilem
przygotowac male TODO jakie jeszcze mnie czeka (nie sądzilem że ruszenie
arch/ppc/kernel/*.S pociągnie za sobą następstwa w sterownikach niektórych
urządzeń).
TODO:

* muszę poprawić wstawki asemblerowe dla łatki linux-2.2.20-lfs.patch dla
  syscalli w arch/ppc/kernel/misc.S

* do poprawki jest też reiserfs, który ze starym (wolniejszym memcpy), nie
asemblerowym nie allokuje pamięci dla fsu i się wyklada przy montowaniu

* moja hiper poprawka dla arch/ppc/; namieszalem troche za duzo i musze
  nad tym popracować:
	- zmienić loops_per_jiffy = 5000000 na loops_per_jiffy = 500000/HZ
	- dodać asemblerowe wstawki do obsługi G4
	- dodać wycięty stuff dla prom.c (altivec, new bootx, etc)
	- zafixować unresolved symbols, które moja poprawka wycieła
	- dodać poprawną obsługę skompresowanych obrazów dla
	  prep/chrp/pmac
	- dodać poprawkę dla chrp aby kozystalo z RTC a nie PMAC RTC (?)

* dodać łatki na pdbuttons (czy jakoś tak)

* usunąć unresoved w modolach

* przetestować to coś (ja na b50 jako tako testuje, wkoncu na tym pracuje)
  na pmac/prep/chrp

Kolejną żeczą, która tli mi się w głowie jest podział jądra na obrazy, tzn
zrobić takie coś jak:

	* kernel-pmac-2.2.21-1.i386.rpm
	* kernel-chrp-2.2.21-1.i386.rpm
	* kernel-prep-2.2.21-1.i386.rpm

teraz jak by to wyglądało od strony czysto merytorycznej, mianowicie:
- kernel-pmac - naszpikowany by byl tym wszystkim co ma obecne jajko na x86
  (to by byl kernel dla Macintoshy, G3, G4 etc), pelni multimedialny,
  czyli to co ma nasze jajko na x86 + konieczne moje poprawki asemblerowe
  (poprawiające bogomispy i opsowanie kernela)

- kernel-chrp - zawieral by tylko stuff dla siebie (bez obslugi fb, i tych
  multimediow (typu bttv, etc, etc)), tylko siec, obsluge serial portow,
  scsi, i tym podobne

- kernel-prep - na tej platwormie się nie znam, proszę o sugestie.

Co Marcin na to ? Co nasza nieliczna spoleczność powerpecetowa ? :)

Krzysiek "dzimi" Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)