2.4.20-7smp i montowanie /dev/md0 z ReiserFS = moje problemy

Wojciech Potaczek wojciech w potaczek.pl
Wto, 3 Cze 2003, 09:28:10 CEST

Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu próbuję usilnie przejść na jednym
z moich serwerów z 2.4.19-2.8smp na 2.4.20
w dowolnej wersji, żeby nie mieć ptrace-dziury.
Niestety, wszystkie nowsze kernele sprawiają, że Apache
na tej maszynie tnie mi duże pliki podczas ściągania,
więc kolejno próbuję nowe jądra Wojtka.
Tym razem jednak nie o tym.

Konfiguracja jest następująca:
System na /dev/hda
oraz trzy SCSI spięte /dev/md0 (RAID5)
Na wszystkich partycjach mam ReiserFS
z tym, że na md0 jest tworzony pod kernelem 2.4

2.4.19-2.8smp oczywście działa bez zarzutu.
Zrobiłem upgrade do 2.4.20-7smp.
System startuje, inicjalizuje md0
a potem zatrzymuje się na
mounting local filesystem....
i stoi do usranej śmierci
(czytaj: stał przez kilka godzin)

Po wyjęciu dysków SCSI zgłosił oczywiście brak md0
i zrzucił mnie do linii komend ale wystartował
i mogłem podmontować ręcznie wszystkie inne partycje.

Po powrocie do 2.4.19-2.8smp wszystko chodzi idealnie.

Co mam zrobić?
Od nowa założyć ReiserFSa na /dev/md0 pod 2.4.20-7smp?
A może poprostu pokombinoweać z noptrace dla 2.4.19?
(Da się?)
Może powinienem sam spróbowac sobie zbudować 2.4.20-7smp
próbując wyłączyć niektóre patche? Jeżeli tak to od których zacząć?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

--
Wojtek Potaczek