kernel na sparc32 - SUN4, PCI?

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 3 Mar 2004, 19:19:16 CET

(FUT pld-kernel - na devel posyłam na wypadek gdyby znający sparki nie
czytali kernel)

Przy poprawianiu budowania 2.6 na sparc32 natknąłem się na coś takiego:
w kernel-sparc*.config włączona jest opcja CONFIG_SUN4 (która była
wyłączona w 2.4) - czy tak ma być?
Chyba nie, bo takie jądro działa wyłącznie na SUN4, i ma wyłączoną
obsługę sbus, srmmu i jakichś innych rzeczy?

| config SUN4
|         bool "Support for SUN4 machines (disables SUN4[CDM] support)"
|         help
|           Say Y here if, and only if, your machine is a sun4. Note that
|           a kernel compiled with this option will run only on sun4.
|           (And the current version will probably work only on sun4/330.)

Ponadto aktualnie kompilacja SUN4 jest zepsuta (definicje
z asm-sparc/pgtsrmmu.h odwołują się do srmmu_nocache_pool zdefiniowanego
w mm/srmmu.c, podczas gdy SUN4 używa zamiast niego mm/nosrmmu.c) - więc
chyba mało kto tego używa...

Druga rzecz to PCI (możliwość włączenia którego pojawia się po
wyłączeniu SUN4) - wprawdzie pozwala skompilować Dużo Różnych Rzeczy,
ale w sparc32 chyba nie bardzo ma sens - przynajmniej wg helpa.
W 2.4 było wyłączone, więc i tu chyba można tak zostawić?