Zmienne HOME, TEMP i TMPDIR

Michal Kochanowicz misiek w misiek.mmm
Nie, 22 Paź 2000, 21:38:20 CEST

Cześć

Poraz kolejny zmienna HOME oraz TEMP i TMPDIR ustawione w środowisku
root'a na "/root/tmp" narobiły mi problemów. Pierwszy raz gryzłem się z
cvs, który próbował czytać "$HOME/.cvsignore", a jako że działa jako
cvs.cvs dostawał EACCES. Teraz okazało się, że samba próbuje zmieniać
katalog na $TMPDIR bądź $TEMPDIR a jeśli okaże się że go nie ma - jest
problem. A przecież nie zawsze jest "/root/tmp".

Dlatego dodałem do /etc/rc.d/init.d/functions usunięcie ze środowiska
zmiennej HOME, a TEMP i TMPDIR są ustawiane na "/tmp". Jednak tak
naprawdę nie wiem, po co tworzony jest katalog tymczasowy w domowym
użytkownika i czy czegoś w ten sposób nie popsułem. Dlatego prosiłbym o
wyjaśnienie po co "tmp" w "~". Ewentualnie zmianę wartości tych
zmiennych można by regulować jakąś zmienną ;) w "/etc/sysconf/system".
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @ miriam.ee... =--