co to za nieprawidłowe hacki?

Michal Kochanowicz misiek w misiek.mmm.ozarow-12.waw.pl
Czw, 26 Lip 2001, 12:42:30 CEST

On Wed, Jul 25, 2001 at 12:29:31PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> +       # Make sure daemons will be able to fork. Limits are set via
> +       # pam_limits. NOTE: this is ksh syntax - bash uses -u.
> +       ulimit -p unlimited
>
> Możesz to wyjaśnić? W rc-scriptsach NIE MOŻE BYĆ od tak sobie niczego
> zależnego od określonego sh!
Dlaczego? W PLD /bin/sh to pdksh. Skrypty startowe mają #!/bin/sh. I
dopuki któś ręcznie --- czyli świadomie --- nie zmieni /bin/bash na coś
innego to będzie działać. Mam świadomość że nie jest to doskonałe
rozwiązanie. Weź jednak pod uwagę, że w kwestji parametrów polecenia
ulimit nie ma zgodności wsród shelli. W csh to *polecenie* wogóle
inaczej się nazywa.
pdksh	-p
zsh	-u
bash	-u
tcsh	<brak?>
ash	-p

Dodam że w przypadku tcsh nie jest również rozpoznawany -c użyty cztery
linie wyżej.

> Że też takie pomysły się ludzi trzymają.
Starałem się rozwiązać określony problem. Uważasz że zrobiłem to źle, to
to popraw. Nie zapominaj jednak że w *PLD* moje rozwiązanie BĘDZIE
DZIAŁAĆ. Jak ktoś sobie coś poinstaluje z innych dystrybucji, co mu
podmieni /bin/sh to wtedy *może* nie zadziałać. Ale w takiej sytuacji i
tak wątpię, żeby udało się rozpoznać wszystkie możliwe shelle i
zastosować odpowiednią wersję ulimit (a co jeśli dany shell nie będzie
tego wogóle miał?).
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--