rc-scripts-0.3.0-1, VLANy i ifup-post

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Nie, 25 Lis 2001, 12:37:19 CET

On Sun, Nov 25, 2001 at 11:52:59AM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:
> Niestety, z tymi vlanami to byla jedyna sensowna metoda, zeby nie trzeba
> bylo nic definiowac w opie samego interfejsu, tylko poprostu podnosic
> ethx.vlan. Moznaby jedynie przelozyc kasowanie vlanu na _po_ ifdown-post.
A czemu tak właśnie miałoby być?
Np. z tunelami mamy tak, że najpierw trzeba je stworzyć (tnlup) potem
dopiero podnosić. W przypadku ethernetu jedno wiąże sie z drugim tylko
dlatego, że moduły są automatycznie ładowane.

> Piszac wsparcie dla vlanow, chcialem by byly maksymalnie zgodne z tym
> co teraz mamy (i mielismy dawniej) dla aliasow. Roznica jest tylko
> taka, ze alias ma ":" w nazwie a vlan ".".
Ale alias i vlan to zupełnie inne rzeczy. Więc uważałbym z analogią.

> Czyli wywolanie ifdown-post powinno byc przed wywolaniem vconfiga
> likwidujacego vlan.
Raczej likwidacja vlan powinna być na końcu ifdown-post. Jeśli
rzeczywiście musi być w ifdown.
Przecież np. interfejs eth0 nie znika po "ifdown eth0".
IMHO VLANy powinny znikać dopiero po położeniu macieżystego interfejsu.

> Tyle ze teraz mozesz wogole nie definiowac owego interfejsu.
> Zdefiniowanie vlanu zalatwi sprawe.
Ale VLAN to cecha interfejsu. Sam z siebie nie ma prawa istnieć.

> Co do vlanow to jeszcze do poprawki jest integracja obu metod
> konfiguracji - vconfiga i narzedzi od sprzetowych vlanow dla
> kart Intela.
Tu trudno mi się wypowiadać, nie wiem jak te narzędzia działają.

Pozdrowienia,
        Jacek