rc-scripts i VLANy

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 10 Paź 2001, 09:27:44 CEST

Witam,

Trochę mnie zawiodły rc-scripts 0.2.11-2.
Wiem, że nie maja wsparcia dla VLANów same z siebie, ale zrobiłem tak:
w ifcfg-eth1 dodałem:

        run_up() {
                vconfig add eth1 21
                vconfig add eth1 22
        }

No i zrobiłem odpowiednie ifcfg-eth1.21 i ifcfg-eth1.22.

po ifup eth1-21 i ifup eth1-22 wszystko było ślicznie, ale po reboocie
już nie. /etc/rc.d/init.d/network nie startuje interfejsów z "."
w nazwie :-(

Wiem, że to feature, ale w przypadku VLAN niewątpliwie BUG.
Pozatym standardowo: musiałem "ARP=yes" dodać, bo głupie rc-scripts
dają "arp no". IMHO gdy nie jest zdefiniowane ARP (ani na no, ani na
yes), to ifup nie powinno dawać żadnej flagi arp do interfejsu i
zostawić ustawienie domyślne kernela.

Zmieniłem nazwy na ifcfg-vlan21 i działa, ale to nie to co chciałbym :-(

Słyszałem też, o jakimś wsparci dla VLAN w nowych rc-scripts.
Rzeczywiście można się tego spodziewać w rc-scripts-0.3.0?

Pozdrowienia,
        Jacek