QoS w rc-scriptach

Pon, 12 Sie 2002, 19:14:03 CEST

Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> writes:

> [...]
>
> $TC qdisc add dev $DEV root handle 1: cbq bandwidth $BANDWIDTH cell 8 avpkt 1000 mpu 64
> $TC class add dev $DEV parent 1:0 classid 1:1 cbq bandwidth $BANDWIDTH rate $RATE maxburst 5 avpkt 1000 allot 1514 prio $PRIORITY bounded
> $TC qdisc add dev $DEV parent 1:1 sfq perturb 3 quantum 1500b
> $TC class add dev $DEV parent 1:1 classid 1:2 cbq bandwidth $BANDWIDTH rate $RATE maxburst 1 avpkt 1000 allot 1514 prio $PRIORITY split 1:1 defmap 3f bounded
> $TC qdisc add dev $DEV parent 1:2 sfq perturb 4 quantum 1500b
>
> BANDWIDTH to jest całkowita przepustowość interfejsu (fizyczna)
Zdaje mi się, że priorytet jest per interface czyli w naszym przypadku
na nic by się nie zdał.

Anyway chciałbym zrobić to w stylu:
- egress: ograniczenie pasma + sfq na końcu
- ingress: tu nie ma wyboru, zwykły filtr ingress, z imq się bawić
  nie będziemy

Tylko, że cbq jest beznadziejne jeśli są różne interfejsy (pcmcia karta
eth, czy jazda przez PPPoE) oraz wymaga owego ręcznego podania
BANDWIDTH.

Lepsze było by htb (które ,,jest połączeniem'' cbq+tbf) ale htb
jest wg bluesa bardzo nieefektywne (htb2), a z tego co mi wiadomo
b. efektywnie jest htb3 ale jest (nadal) mało popularne.

Ogólnie było by:
QOS_EGRESS=jakies pasmo downstream"
QOS_INGRESS="jakies pasmo upstream"
i to wszystko.

Krótko mówiąc - jak najlepiej zrobić ograniczenie pasma + sfq
na końcu dla interfejsu? Ideas?

Mnie się niestety wydaje, że tylko htb+sfq przejdzie ;/

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr