[sysctl.conf]

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 20 Paź 2002, 17:23:45 CEST

On Sun, Oct 20, 2002 at 04:43:14PM +0200, Sergiusz Pawlowicz wrote:
> Czy ktoś z Panów ma coś przeciw domyślnemu włączeniu parametrów:
>
> net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts=1
Ja akurat bardzo lubię gdy mi urządzenia odpowiadają na broadcastowe
pingi. I bardzo mnie smuci, jak się okazuje, że większość tego nie robi.
To po prostu najlepszy sposób na stwierdzenie jakie adresy mają maszyny
w sieci, wielokrotnie mi się to przydało.
I proszę nie wyjeżdżać mi tu z ,,bezpieczeństwem''. Wiem z czym takie
pingi się wiążą.

> net/ipv4/tcp_ecn=1
Ja byłbym za. Ale nie wiem co na to moi klienci. Im się nie wytłumaczy,
że to ktoś inny ma walnięty router.

Ogólnie jestem za unikaniem zmieniania domyślnych ustawień czegokolwiek.
Jak ktoś będzie chciał, to sobie zmieni. Byle mu tego nie utrudniać.

Pozdrowienia,
        Jacek