dhcpcd startuje podwójnie

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Sob, 14 Wrz 2002, 13:08:47 CEST

Hej

Zauważyłem że dhcpcd jest uruchamiany podówjnie dla interfejsu. Powoduje
to trochę zamieszania a nie bardzo potrafię sam to naprawić.

Podmieniłem dhcp na skrypt który robi ps axfw i dopiero potem wywołuje
dhcpcd. Podczas startu systemu uzystkałem takie dwa drzewka:

/etc/rc.d/init.d/rc 5
  ... S10network start
     initlog -c /sbin/ifup eth0 boot
        /bin/sh /sbin/ifup eth0 boot
	   /sbin/ip link set multicast on dev eth0
	      /sbin/modprobe -s -k -- eth0
i w ramach tego samego wywołania ps, ale w oddzielnym fragmencie jest
coś takiego:
[keventd]
   /bin/sh /sbin/ifup eth0
      initlog -c /sbin/dhcpcd eth0
         /bin/sh /sbin/dhcpcd eth0
przy czym widać że pid ifup z drugiego drzewka jest kolejnym po pid
modprobe.

Po chwili pojawia się drugie wywołanie dhcpcd:
/etc/rc.d/init.d/rc 5
  ... S10network start
     initlog -c /sbin/ifup eth0 boot
        /bin/sh /sbin/ifup eth0 boot
           initlog -c /sbin/dhcpcd eth0
	      /bin/sh /sbin/dhcpcd eth0

W obu przypadkach pid'y są identyczne do /bin/sh /sbin/ifup.

Macie pomysł jak to naprawić i wogóle skąd to się bierze? Szczerze
mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego modprobe powoduje uruchomienie przez
kernel ipup. Mam wkompilowany hotplug, ale skrypt od hotpluga startuje
PO seci.
--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--