po co instalator!! :)

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Śro, 11 Kwi 2001, 11:24:03 CEST

On Tue, Apr 10, 2001 at 11:23:42PM +0200, Blues wrote:

> Może się mylisz.
> Linux jest systemem dla ludzi, którzy chcą na nim normalnie _pracować_. I
> w tym kierunku chyba zmierza. Nie chcę się tu wdawać w dywagacje czy to
> dobrze czy źle. Po prostu tak jest.

Mi się to osbiście nie podoba. /me is wizard i chciałbym żeby tak
zostało. Ale zgadzam się z Toba, właśnie tak jest.

> Zresztą nawet system serverowy powinien się dawać w miarę łatwo
> instalować. Nie automatycznie, ale pomagając przy _zawsze_ powtarzających
> się czynnościach (czy muszę zawsze pamiętać, że trzeba chroot, hasło,
> lilo, fstab ??? - przecież to KAŻDA namiastka instalatora powinna
> wskazać).

Właśnie w tym kierunku to dąży. Właśnie zacząłem wątek na pld-installer
na ten temat.

> Z drugiej strony podoba mi się aktualna możliwość ręcznej instalacji. I to
> powinno IMO na zawsze zostać w PLD zostać w takiej postaci jak jest
> (pawelk - nie bądź taki - poprawiaj dalej prowizorkę... ;)  ), bo jest to
> w połączeniu z HOWTO na konsoli baaardzo fajna sprawa. Ale dla chętnych i
> mających nietypowe konfiguracje/systemy/instalacje.

Shell zostanie (przynajmniej tak mi się wydaje) zawsze.
Co do prowizorki, to wuch, po powinien w końcu działać tak samo.
To jest bez selectora, w batch mode. Prowizorka to tylko narzedzie
do instalowania pakietów, nic więcej.

> Dla pozostałych powinien być instalator. Jaki? Nie wiem - automateusz
> jakoś nie może się "dostać" do dyskietek instalacyjnych, a jak go
> oglądałem to... mi się podobał.

Prawdopodobnie instalator, przynajmniej na razie będzie wyglądał
podobnie. Tzn. myśle że będzie możliwość konfiguracji skryptu
dla instalatora prze dml'a.

> Marzy mi się coś w stylu YaST'a z Suse
> (właśnie - czy nie dałoby się go zaadaptować? Bo to jest IMO wzór tego
> typu programu). Pierwotna wersja - nie ten aktualny graficzny nowotwór.

Yasta widziałem raz, daaawanooo temu. Może oblookam.

> Tak się rozmarzyłem, ale jest faktem, że nie możemy się dorobić _żadnego_
> instalatora od bardzo długiego czasu. Prowizorki nie uznaje za instalator.
> Dlaczego? Pawelk mówił już kiedyś o tym - to jest PROWIZORKA, która trzyma
> się kupy na gumę do żucia. Spełnia swoje zadanie, ależ owszem, ale to nie
> jest rzecz docelowa.

Wszystko idzie w dobrym kierunku ! Zapraszam do dyskusji ns
pld-installer.

> P.S.: świętej wojny edycja kolejna... :)
/me loves holy wars!

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-