przerwania klawiatury?

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Nie, 4 Lut 2001, 00:47:00 CET

Czesc

On Thu, Feb 01, 2001 at 01:52:01PM +0000, Wojciech Arkita wrote:
> Otoz mysle ze niektorzy z nas zetkneli sie z problemem przesylania
> sygnalow do procesow tla.
> Chodzi o to ze mam odpalona aplikacje A (ktora np. na klawisz, powiedzmy
> ctrl-p reaguje w okreslony sposob), teraz chce napisac np. w c aplikacje
> B, ktora wysle sygnal do aplikacji A, ktory wywola taki efekt jak gdyby
> byla wcisnieta kombinacja klawiszy ctrl-p. W dos-ie to sie zalatwialo na
> zasadzie podmiany programu obslugujacego przerwanie pochodzace od
> klawiatury, a jak to mozna zrobic pod linuxem/unixem?
Zainstaluj wlasna procedure obslugi jakiegos sygnalu, np SIGUSR1
(man 2 signal). Drugi program poprostu bedzie wysylal SIGUSR1
(man 2 kill).

Jak chcesz miec wiecej zabawy, to jednym z programow mozez utworzyc
socket a drugi bedzie cos do niego pisal.

Jeszcze innym rozwiazaniem jest (jesli oba procesy powstaja z tego
samego przez fork() ) uzycie pipe(2), co da ci do dyspozycji rurke, do
ktorej jeden proces bedzie pisal, a drugi bedzie z niej czytal. Mozesz w
ten sposob wysylac polecenia z jednego procesu do drugiego.

PS. Napisałem to jak jeszcze działała pld-list, ale przez dwa dni miałem
problemy z dostępem, a szkoda mi teraz kasować ;) - więc odpowiadam
tutaj.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @tmp.iem.pw... =--