Odp: pppd i direct link

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Sob, 10 Lut 2001, 15:59:23 CET

On Sat, 10 Feb 2001, BartOwl wrote:

> Przychodzi hocus do lekarza i mówi:

> wielkie dzieki za to - local - pierwsze slysze (moze dlatego bedzie dzialac?)
> tylko pytanie - po obu stronach? razem z passive? (pytam teraz, bo nie mam
> jak sprawdzic, a jak bede mial - to sprawdze...)

Heh.
 Moze zamiast probowac na pale wszystkie mozliwe kombinacje opcji
przeczytalbys porzadnie dokumentacje.
Co to opcji local to wszystko zalezy jakie masz lacze.
jesli prawdziwy nullmodem czyli lacznie z sygnalami strrujacymi (DTR itp)
to powinienes zostawic modem i nie wstawiac local. jesli masz tylko dwie
pary na tx i rx to rzeczywiscie musisz dac local.
 Passive powinno byc po jednej stronie i jesli juz to po stronie 'serwera'
czyli tej maszyny ktora jest blizej Sieci.
 Jesli komus dziala passive po obu stronach tzn ze ma kuupe szczescia.

Poza tym (imho) bardziej eleganckie jest uzycie opcji call <peer> i
wpisanie parametrow do /etc/ppp/peers/<peer> zamiast meczenie
/etc/ppp/options.ttyXX

> --
>  'o,o' Bartłomiej Sowa-\ /---Surfuje w NYSIE--|--PGP w www--\ /---- |\ ----\

Grzegorz Stanislawski
Open-Net SA

PS. Chec do czytania instrukcji jest odwrotnie proporcjonalna do roznicy
pomiedzy domniemana a posiadana inteligencja.