Odp: pppd i direct link

BartOwl bartowl w surfuje.w.pl
Nie, 11 Lut 2001, 15:48:31 CET

Przychodzi Grzegorz Stanislawski do lekarza i mówi:

> Heh.
>  Moze zamiast probowac na pale wszystkie mozliwe kombinacje opcji
> przeczytalbys porzadnie dokumentacje.

jakbym tego nie zrobil... jakos tylko ani slowa o local zamiast modem NIE
ZNALAZLEM

> Co to opcji local to wszystko zalezy jakie masz lacze.
> jesli prawdziwy nullmodem czyli lacznie z sygnalami strrujacymi (DTR itp)
> to powinienes zostawic modem i nie wstawiac local. jesli masz tylko dwie
> pary na tx i rx to rzeczywiscie musisz dac local.

czyli jak mam rzeczywiscie dobry, pelny null-modem, to NIE potrzebuje
local... jakos probowalem i mi to nic nie dawalo... ale sprawdze to pozniej,
bo teraz nie mam jak.

>  Passive powinno byc po jednej stronie i jesli juz to po stronie 'serwera'
> czyli tej maszyny ktora jest blizej Sieci.
>  Jesli komus dziala passive po obu stronach tzn ze ma kuupe szczescia.

mi po obu nie dzialalo, a jak po zadnej nie dalem to TEZ nic sie nie dzialo.

> Poza tym (imho) bardziej eleganckie jest uzycie opcji call <peer> i
> wpisanie parametrow do /etc/ppp/peers/<peer> zamiast meczenie
> /etc/ppp/options.ttyXX

ale ja nie potrzebuje zadnej autentykacji, potrzebuje tylko podlaczyc net do
laptopa, a poza tym w /etc/ppp nie ma peers i nie mam pojecia jakie tam majom
byc opcje

> PS. Chec do czytania instrukcji jest odwrotnie proporcjonalna do roznicy
> pomiedzy domniemana a posiadana inteligencja.

ciekawe co sie dzieje, jak nie ma instrukcji (kompetentnej ;)

--
 'o,o' Bartłomiej Sowa-\ /---Surfuje w NYSIE--|--PGP w www--\ /---- |\ ----\
 (  ))     BartOwl      | >>>>  bartowl w dione.ids.pl  <<<< |  WS  |_\ ROX )