postfix

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pią, 6 Lip 2001, 17:21:11 CEST

On Fri, Jul 06, 2001 at 04:52:14PM +0200, Andrzej Dereszowski wrote:
> Czy konfigurował ktoś postfixa z sasl w pld ?
> Doszedłem do tego, że w logach mam:
>
> Jul  6 16:49:30 deresz postfix/smtpd[28299]: TLS engine: do need at least RSA _or_ DSA cert/key data
> Jul  6 16:49:30 deresz postfix/smtpd[28299]: tls_engine not running
>
> Przy probie połączenie się - i dalej nie ruszyłem.
> (jak wygenerować albo wyłączyć używanie tych certyfikatów ?
> dla mnie najlepiej by było, żeby login/hasło było brane z
> /etc/passwd)

postconf -e smtp_use_tls=no
postconf -e smtpd_use_tls=no

Spowoduje to wyłączenie SSL/TLS i certyfikaty nie będą potrzebne.
A co do haseł z /etc/passwd to musisz mieć cyrus-sasl-saslauthd
i w /etc/sasl/smtpd.conf:
pwcheck_method: saslauthd

oraz w /etc/sysconfig/saslauthd
SASL_AUTHMECH=pam

Nie zapomnij też o /etc/pam.d/cyrus (tak jakoś zostało to nazwane w
auth_pam.c w saslauthd).

Jest to metoda niesprawdzona ale może działać.
Jeśli to nie zadziała możesz próbować z:
SASL_AUTHMECH=getpwent
lub
SASL_AUTHMECH=shadow

Artur Frysiak