Asm

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 28 Lip 2001, 12:16:35 CEST

On Sat, Jul 28, 2001 at 01:22:47AM +0200, Krzysztof Drewicz wrote:

> man -k asm ???
> np as86
> as86(1)                                                   as86(1)
>
> NAME
>        as86 - Assembler for 8086..80386 processors

Podejrzewam, że koledze chodziło o coś bardziej "ludzkiego".
Zdaje się, że nasm będzie się bardziej nadawał. Chociaż osobiście nie
używałem ani jednego, ani drugiego. Ale z jakiegoś powodu większość
oprogramowania OS jak już używa asemblera, to raczej nasm.

NASM(1)                                                   NASM(1)

NAME
       nasm - the Netwide Assembler - portable 80x86 assembler

Pozdrowienia,
        Jacek