Asm

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pon, 30 Lip 2001, 13:06:15 CEST

On Sat, Jul 28, 2001 at 12:16:35PM +0200, Jacek Konieczny wrote:

> Podejrzewam, że koledze chodziło o coś bardziej "ludzkiego".
> Zdaje się, że nasm będzie się bardziej nadawał. Chociaż osobiście nie
> używałem ani jednego, ani drugiego. Ale z jakiegoś powodu większość
> oprogramowania OS jak już używa asemblera, to raczej nasm.

Ja jeszcze nie widziałem *programu* napisanego w innym assemblerze
pod Linuxa. Inne asmemblery są raczej pisane do przetwarzania wyjścia
kompilatorów, więc maja nie najlepsza kontrolę błędów, etc.

IMHO składnia AT&T (ta używana przez gas'a) jest normalniejsza,
ale to pewnie przyzwyczajenia z motoroli. Nasm używa składni
intelowskiej, prawie takiej samej, jak asm pod winde/dosa. Jest ona
mniej konsekwentna, ale pewnie najważniejsza jest tu siła
przyzwyczajeń. W ramach eduakcji polecam asmutils (ale nie wiem gdzie to
jest...)

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-