Problemy z wuch'em

Lukasz Jazgar ljazgar w interia.pl
Czw, 7 Cze 2001, 16:22:43 CEST

Paweł Kołodziej wrote:

> dziwne. bardzo dziwne. Wprawdzie 17.5 miał błąd, ale napewno tak się on
> nie objawiał. którego masz rpm'a ? jeśli wcześniejszy niż 4.0.2 to jego
> upgrade może pomóc.

I pomoglo. Mialem rpm-4.0-14, zainstalowalem 4.0.2-17 i juz sie nie
wywala.
Troche dlugo trwa to dodawanie zaleznosci. Cykl "checking deps" i
"checking conflicts" powtarzal sie kilka razy. Wynikiem bylo kilka
konfiktow - niektore powtarzaly sie wielokrotnie.

Jeszcze mam pare pytan.

Czy pakiety zaznaczone na niebiesko to sa wlasnie dodane pakiety
powiazane zaleznosciami z wybranymi na czerwono?
Co sie stanie jesli nie nacisne "AddDeps". Czy instalacja/upgrade
zakonczy sie bledem, czy tez pakiety zostana zainstalowane z opcja
--nodeps?
Czy pakiety zainstaluja sie jesli istnieja jakies konflikty?

Wydaje mi sie czesc z wykrytych podczas upgrade'u konfliktow wynika z
blednego zdefiniowania zaleznosci miedzy pakietami.
Na ktora liste najlepiej zglaszac tego typu bledy?

Niektore konflikty wynikaly z tego, ze czesc zainstalowanych pakietow w
nowszej wersji dystrybucji zniknely lub zmienily nazwy i zeby
zaktualizowac pakiety od ktorych one zaleza trzeba po prostu usunac.
Czy bedzie kiedys w wuch'u jakis mechanizm automatyzujacy usuwanie tego
typu konfliktow?
I czy w ogole przewidywana jest funkcjonalnosc wspomagajaca zarzadzanie
pakietami juz zainstalowanymi - usuwanie, weryfikacja itp.
Czy docelowo ma byc to tylko instalator, czy kompleksowe narzedzie do
zarzadzania pakietami?

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam
Lukasz Jazgar