Problemy z wuch'em

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 8 Cze 2001, 00:12:03 CEST

Dnia Thu, Jun 07, 2001 at 04:22:43PM +0200, Lukasz Jazgar napisał(a):
> I pomoglo. Mialem rpm-4.0-14, zainstalowalem 4.0.2-17 i juz sie nie
> wywala.

:)

> Troche dlugo trwa to dodawanie zaleznosci. Cykl "checking deps" i
> "checking conflicts" powtarzal sie kilka razy.

Wiem. W najblizszym czasie spreparuje patcha na rpmliba. Oczekuja spadku
potrzebnego czasu o kilka (jeden, dwa ;) rzędy wielkości.

> Wynikiem bylo kilka
> konfiktow - niektore powtarzaly sie wielokrotnie.

dzieki. wrzucone do todo.

> Jeszcze mam pare pytan.
>
> Czy pakiety zaznaczone na niebiesko to sa wlasnie dodane pakiety
> powiazane zaleznosciami z wybranymi na czerwono?

tak.

> Co sie stanie jesli nie nacisne "AddDeps". Czy instalacja/upgrade
> zakonczy sie bledem, czy tez pakiety zostana zainstalowane z opcja
> --nodeps?

:) widze ze nie probowales :). Pojawia sie okienko, ze to nie jest dobry
pomysl, ale mozna wybrac "nie gadaj tylko instaluj". Wtedy jest to tożsame
z --nodeps.

> Czy pakiety zainstaluja sie jesli istnieja jakies konflikty?

tak.

> Wydaje mi sie czesc z wykrytych podczas upgrade'u konfliktow wynika z
> blednego zdefiniowania zaleznosci miedzy pakietami.
> Na ktora liste najlepiej zglaszac tego typu bledy?

pld-devel-XX (xx= en lub pl). Ale bylo by dobrze, gdybys wczesniej
sprawdzil to rpm'em z palca. Wuch powinien dzialac dobrze, ale lepiej go
sprawdzic przed robieniem zamieszania :)

> Niektore konflikty wynikaly z tego, ze czesc zainstalowanych pakietow w
> nowszej wersji dystrybucji zniknely lub zmienily nazwy i zeby
> zaktualizowac pakiety od ktorych one zaleza trzeba po prostu usunac.

chyba troche zagmatwales. mozez powtorzyc (i moze jakis przyklad)?

> Czy bedzie kiedys w wuch'u jakis mechanizm automatyzujacy usuwanie tego
> typu konfliktow?

jak sie dowiem jakich, to bycmoze...

> I czy w ogole przewidywana jest funkcjonalnosc wspomagajaca zarzadzanie
> pakietami juz zainstalowanymi - usuwanie, weryfikacja itp.

tak. jest przewidziana. ale narazie na dosc odleglej pozycji w dluuugiej
liscie todo.

> Czy docelowo ma byc to tylko instalator, czy kompleksowe narzedzie do
> zarzadzania pakietami?

kompleksowe narzedzie.

--
Paweł Kołodziej