DNS

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Pią, 8 Cze 2001, 13:23:18 CEST

On Fri, 8 Jun 2001, Tomasz Witek wrote:

> Mam mały (duży :) problem.
> Sorry, za lamerskie pytanie, ale z dokumentacji nic nie rozumiem,
> a wszystkie przyklady ktore mogly swiadczyc o tym zawiodly.
>
> Jest zarejestrowana domena gdzies na swiecie 100 lat temu.
>
> domena.com
>
> Teraz firma która jest jej właścicielem chce sobie sama
> nią administrować, ale ze zmiana tam na świecie maja kłopoty.
>
> Wszystko jest skonfigurowane tak:
>
> tiwek:~# host -t any domena.com
> domena.com. name server dns1.tiwek.pl
> domena.com. name server dns2.tiwek.pl
>
> i teraz ja majac dostep do tych dwoch DNSow mam tak:

> [...]
Jezeli goscie chca sami administrowac domena (miec plik  strefy), to robisz
tak:
u nich stawiasz dns dns.firma.com,
u siebie masz dns1.tiwek.pl i dns2.tiwek.pl i ustawiasz je jako seconadry,
ciagnace strefe z tego ich serwera. W ten sposob pliki stref laduja u
ciebie automatycznie, goscie moga zarzadzac domena.
 W pliku strefy piszesz:
 domena.com IN NS dns.domena.com.
            IN NS dns1.tiwek.pl.
            IN NS dns2.tiwek.pl.

 dns        IN A  ip_ich_dnsu

M.

PS. Rozwiazanie moze nieeleganckie, ale dziala.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.pk.edu.pl == |-
-| == Strona Domowa   -      http://venus.wis.pk.edu.pl/marcus/ == |-