Dodawanie nowych interfejsow.

Filip Ozimek filip w zamoyski.edu.pl
Nie, 24 Cze 2001, 19:04:34 CEST

Witam,

Jaki jest politycznie poprawny sposob dodawania nowych interfejsow
sieciowych, tj. w sensie odpalenia ich podczas startu?
Owszem, moge sobie do /etc/rc.d/rc.local wrzucic "ifconfig eth0..."
ale IMHO to nie jest koszer. :) Wydaje mi sie, ze mozna w
/etc/sysconfig/interfaces cos umiescic, ale nie mam pojecia o jakiej
skladni a za bardzo dokumentacji tez nie ma (a moze jest? -- gdzie?)

Jeszcze jedno pytanie: zdarzaja sie interfejsy, ktore same potrafia pasc
(np. ppp); mozna podac pppd parametr "persist", ale chcialbym sie jakos
jeszcze zabezpieczyc. Czy jest jakis mechanizm monitorowanie interfejsow
i ew. podnoszenie ich? Owszem, moze z cron'a sprawdzac co jakis czas
stan i odpalac pppd, albo wpisac pppd do /etc/inittab'a, ale poszukuje
jakiegos rozwiazania kulturalnego.

--
Filip Ozimek | filip w zamoyski.edu.pl | 2:480/33.56 | zamoyski sysadmin

begin  AnnaKurnikova_Naked.JPG.vbs