instalacja pld nareszcie ...

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pią, 29 Cze 2001, 16:48:48 CEST

On Fri, 29 Jun 2001, Blues wrote:

> Byloby dobrze jakbys dokladniej i bardziej rzeczowo opisal przebieg
> instalacji - szczegolnie te problemy, ktore miales.
-------------
To ja opisze swoje problemy z instalacja na (starym) Compaqu. ;)
Uwagi ogolne.
1. Dawniej 'robil' sie ladny /etc/fstab, teraz zawiera tylko
   wpis dotyczacy / i swap-a , recznie trzeba dopisywac np. proc
2. Z nieznanych mi blizej przyczyn nie tworzy sie plik /var/log/lastlog
   trzeba go zakladac recznie.
3. Skrypt instalacyjny pakietu 'man' pluje sie o brak komendy 'rm'.
Specyficzne dla Compaqa.
4. Z standartowej botkietki nie mozna zainstalowac PLD na Smart'cie
   (kontroler macierzowy), brak modulu cpqarray. Dotyczy to tez
    np. DAC-960
5. Geninitrd nie potrafi zrobic prawidlowego initrd z cpqarray,
   laduje tylko ext2.o, mnie osobiscie pomogla opcja '--prelod'
   i dlatego bardzo bym prosil zeby jej nie usuwac. ;)
6. Na koniec absolutna ciekawostka!! Lilo i grub nie potrafia
   prawidlowo zamontowac root-a dla kerneli 2.2.x, montowanie
   konczy sie komunikatem:
   'VFS: Cannot open root device "4801B" or 80:1b
   Unable to mount root fs on 80:1b'
   Skad on bierze to 'b' to duza zagadka!!! :((
   Odpalone z gruba z dyskietki montuje sie bez problemow.
   Jedyne udane montowanie root-a z dysku mozliwe jest
   dla kernela 2.4.x i gruba zinstalowanego w MBR.
   To co opisalem powtorzylo mi sie dla dwoch Comapqow
   Proliant 2500 i Prosignia 500, oba dosc stare, aczkolwiek
   biosy najnowsze i configuracja ustawiona na 'linux'.
   Oba kernele nie radza sobie z pamiecia Compaq-a,
   trzeba dawac komende mem=xxxMB.

pzdr
Stacho Pal